"Fotopurismus" v díle Františka Drtikola
"Photopurism" in Art of František Drtikol
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/32307Identifikátory
SIS: 108732
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Wittlich, Petr
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Dějiny umění
Katedra / ústav / klinika
Ústav pro dějiny umění
Datum obhajoby
9. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
František Drtikol, fotografie, akt, figurka, fotopurismus, buddhismus, křesťanství, Učební a výzkumný ústav pro fotografii, Antonín Mattas, Georg Heinrich Emmerich, Gordon CraigKlíčová slova (anglicky)
František Drtikol, photography, nude body, figure, photopurism, buddhism, christianity, Antonín Mattas, Lehr und Versuchsanstalt für Photographie, Antonín Mattas, Georg Heinrich Emmerich, Gordon CraigJméno autora: Pavel Froněk Instituce: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze Katedra / ústav: Ústav pro dějiny umění Název práce: "Fotopurismus" v díle Františka Drtikola Vedoucí práce: Prof. PhDr. Vojtěch Lahoda CSc. Rok obhajoby: 2011 Tato práce si klade za cíl prozkoumat volnou tvorbu Františka Drtikola v letech 1929-1935. Většina děl byla tvořena snímky autorem ručně dělaných figurek. Práce se snaží zjistit, která díla z tohoto období můžeme označit za "fotopurismus" a seznamuje čtenáře s některými významnějšími pracemi. Také zahrnuje konfrontaci s duchovním Drtikolovým zázemím a k pokusu o jeho interpretaci. Klíčová slova: František Drtikol, fotografie, akt, figurka, fotopurismus, buddhismus, křesťanství, Učební a výzkumný ústav pro fotografii, Antonín Mattas, Georg Heinrich Emmerich, Gordon Craig
Author's name: Pavel Froněk School: Faculty of Arts, Charles University in Prague Program: Institute of Art History Title: "Photopurism" in Art of František Drtikol Consultant: Prof. PhDr. Vojtěch Lahoda CSc. Year: 2011 The present paper aims to explore fine art photography of František Drtikol between years 1929-1935. Most of these photos were pictures of artifical figures made by autor himself. The paper also tries to tell, if all of fineart photos of 1929-1935 can be called "photopurism" and make some of more distinctive of them known to reader. Drtikol's spiritual background is also examined and possible interpretation of artworks is attempted. Key words: František Drtikol, photography, nude body, figure, photopurism, buddhism, christianity, Antonín Mattas, Lehr und Versuchsanstalt für Photographie, Antonín Mattas, Georg Heinrich Emmerich, Gordon Craig