Přínos P-P-Pes (Pro-Parki-Program edukačně stimulační - skupinový logopedický program na rekondičních pobytech)
Contribution of P - P - Pes (Pro - Parki - The educationally stimulating - group logopedical program for reconditioning stays)
rigorózní práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/31989Identifikátory
SIS: 101209
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Štěpáníková, Alena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
4. 2. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Přínos P - P - Pes (Pro - Parki - Program edukačně stimulační) (skupinový logopedického programu na rekondičních pobytech) Mgr. Michaela Kramerová Abstrakt Hlavním tématem rigorózní práce je skupinová logopedická terapie, která je součástí rekondičních pobytů. Tato skupinová terapie je orientovaná na osoby s Parkinsonovou chorobou, se získaným neurodegenerativním onemocnění. Cílem práce bylo zjištění přínosu logopedického programu na rekondičních pobytech. Jelikož není v současné době k dispozici žádný takovýto ucelený program, bylo nutné pokusit se o vytvoření uceleného programu skupinové logopedické terapie, který by vyhovoval požadavkům a potřebám rekondičních pobytů. Empirickým šetřením, prováděném dotazníkovou formou, byl zjištěn přínos vytvořeného edukačně stimulačního programu "P-P-Pes", který by mohl být logopedy využíván při přípravách logopedické terapie ve skupině. Klíčová slova: neurodegenerativní onemocnění, Parkinsonova choroba, rekondiční pobyt, skupinová terapie, struktura terapie, edukace, stimulace, přínos terapie
The contribution of P - P - Pes (Pro - Parki - The educationally stimulating) (group logopedical program for reconditioning stays) Mgr. Michaela Kramerová Abstract The thesis is focused on a group speech therapy, which is a part of the reconditioning stays. The group therapy is oriented to people with Parkinson's disease, with acquired neurodegenerative disease. The aim of this work was to develop a comprehensive program of group speech therapy, which would meet the requirements and needs of the reconditioning stays. During the ongoing experimentation with the model of such a program were structured to stimulate the main areas of speech and a structure of individual therapy sessions. The result of the empirical investigation was to establish educational stimulus program "P-P-Pes", which should be used in preparing by the speech therapist for group speech therapy. Key words: neurodegenerative disease, Parkinson's disease, recondition stay, group therapy, structure of therapy, education, stimulation