(Geo)demografické faktory ovlivňující chování spotřebitele
(Geo)demographic factors of cumstomer's behaviour
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/31816Identifiers
Study Information System: 32661
Collections
- Kvalifikační práce [19614]
Author
Advisor
Referee
Kurtinová, Olga
Faculty / Institute
Faculty of Science
Discipline
Demography
Department
Department of Demography and Geodemography
Date of defense
23. 9. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
spotřebitel, zákazník, spokojenost, segmentace, marketingKeywords (English)
customer, purchaser, satisfaction, segmentation, marketing(Geo)demografické faktory ovlivňující chování spotřebitele Abstrakt Diplomová práce se zabývá problematikou spotřebního chováni v jeho teoretické rovině a empirickým měřením zákaznické spokojenosti s vybraným mobilním operátorem. Objektem je spotřebitel, předmětem je jeho spotřební chováni, resp. jeho podkupní chováni. Cílem analýzy je testovat vztahy mezi proměnnými, nalézt statisticky významné rozdíly v průměrných hodnotách celkové spokojenosti mezi jednotlivými spotřebitelskými skupinami rozdělenými pomoci (geo)demografických a sociálních proměnných, popsat segmenty vzniklé na základě úrovně spokojenosti a určit takové faktory, které významně přispívají k výsledné hodnotě deklarované spokojenosti. Analýza dat vychází z výběrového šetření, uskutečněného v roce 2008 technikou individuálního, standardizovaného, asistovaného dotazování. Při zpracovaní dat je využíváno jednorozměrné i vícerozměrné statistiky - testování průměrů, analýzy rozptylu, korelační, regresní a faktorové analýzy. Výsledkem je zjištěni, že existuje vztah a statisticky významný rozdíl mezi úrovní celkové spokojenosti a pohlavím, věkem, vzděláním, rodinným stavem, zaměstnáním a krajem, ve kterém spotřebitel žije. Mezi nejvýznamnější faktory, které ovlivňuji výslednou průměrnou hodnotu spokojenosti s operátorem, patři naplněné zákaznické...
(Geo)demographic factors of consumers' behaviour Abstract This master's thesis deals with the issue of consumers' behaviour on theoretical level with empirical measuring of customers' satisfaction related to the selected mobile operator. The object of survey is the consumer and the subject matter comprises his behaviour in consumption, resp. his behaviour after purchase. The aim of the analysis is to conduct a test of relations between variables, to search for statistically significant differences between average values assigned to the overall satisfaction among particular groups of consumers divided using (geo) demographic and social variables, to describe segments created with reference to the level of satisfaction and to define such factors, which contribute towards the resultant value of satisfaction declared by significant means. The data analysis is based on selection survey conducted in the year 2008, using the method of individual, and standardised, assisted questioning. The processing of data is implemented, one- or multi-dimensional statistics - testing of average values, dispersion analysis, correlation, regression and factor analyses. That resulted in the finding that there was a relation between the overall satisfaction and gender, age, education, marital status, employment, territory. The most...