Školy obnovy venkova
Schools of rural renewal
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/31768Identifikátory
SIS: 65491
Kolekce
- Kvalifikační práce [6509]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lapka, Miloslav
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Sociální a kulturní ekologie
Katedra / ústav / klinika
Studijní oddělení
Datum obhajoby
15. 10. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
školy obnovy venkova, program obnovy venkova, obnova venkova, rozvoj venkova, venkovKlíčová slova (anglicky)
schools of rural renewal, rural renewal program, rural renewal, rural development, rural regionsPředkládaná diplomová práce vymezuje fenomén škol obnovy venkova prostřednictvím čtyř případových studií, které ilustrují různé pojetí této instituce, a jejich srovnání. Empirický výzkum vychází z teoretické rešerše tématu, v níž jsou definovány základní pojmy, se kterými školy obnovy venkova pracují: venkov, problémy venkova, obnova venkova. Na základě analýzy rozhovorů s představiteli škol obnovy venkova a studia dokumentů jsou sestavené čtyři modelové příklady, které prezentují strategie, jaké školy obnovy venkova přijaly k obnově venkova. Přestože školy obnovy venkova rozvinuly odlišné přístupy ke stejnému tématu, shodují se v několika rysech: jsou projektem obcí nebo jiných aktérů venkovské politiky, je jim společný cíl přinášet na venkov vzdělávání a za svou cílovou skupinu považují především zastupitele malých obcí. Největší rozvoj škol obnovy venkova byl spojen s přeměnou společnosti v devadesátých letech 20. století, kdy výraznou měrou přispěly k rozvoji kompetencí obecních zastupitelů a budování absorpční kapacity venkova pro získávání finančních prostředků. Klíčová slova Školy obnovy venkova, program obnovy venkova, obnova venkova, rozvoj venkova, venkov
Presented diploma paper defines the phenomenon of school of rural renewal through four case studies that illustrate different approaches to this institution, and through their comparison. The empirical research is based on a theory development including definition of key words; rural areas, rural problems and rural renewal being among them. Analyzing interviews with the schools' representatives together with documentation study lead to conducting four examples of schools of rural renewal presenting four strategies for rural renewal. Despite having different approaches to the same topic, they correspond in several characteristics: they are a municipality project, they share the common idea of introducing further education to the regional politics and the target group is defined as the municipality officers. Major development of the phenomenon of schools of rural renewal was experienced in 1990's, when they meant a large contribution to the rural stakeholders' acquirements and capacity building. Keywords Schools of rural renewal, rural renewal program, rural renewal, rural development, rural areas, countryside
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Iniciativa EU LEADER jako nový přístup k politice rozvoje venkova a její přínos pro vytváření spolupráce mezi aktéry rozvoje venkova na místní úrovni
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPejcharová, Leona (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2011)Datum obhajoby: 31. 1. 2011This diploma thesis deals with a new approach to the rural development in the EU, which is the LEADER initiative. This initiative is significative by involving of local actors to the rural development, elaboration of ... -
Vybrané problémy vymezení venkova
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBednářová, Hana (Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2010)Datum obhajoby: 23. 9. 2010Předkládaná práce je pokusem o alternativní vymezení venkova ve srovnání s metodikou podle OECD aplikované na jednotkách NUTS 3. Ve specifickém charakteru osídlení Česka je nutné použít jiné metody vymezení venkova. Rešerše ... -
Typologie venkova Plzeňského kraje a hodnocení měkkých faktorů rozvoje
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKrupková, Lucie (Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2015)Datum obhajoby: 15. 9. 2015- Typologie venkova Plzeňského kraje a hodnocení měkkých faktorů rozvoje Předkládaná diplomová práce se zabývá důležitým tématem diferenciace venkova. Cílem je vytvořit typologii venkova Plzeňského kraje podle předpokladů ...