Mediální obraz Josepha Goebbelse v českém tisku mezi lety 1933 a 1945
The media image of Joseph Goebbels in the Czech press between 1933 and 1945
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/31164Identifikátory
SIS: 87148
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Suk, Pavel
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
21. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Diplomová práce Mediální obraz Josepha Goebbelse v českém tisku mezi lety 1933 a 1945 se zabývá způsobem, jakým je v mediálních obsazích konstruována osobnost Josepha Goebbelse. Text seznamuje se základními koncepty mediálních studií, jakými jsou ideologie, hegemonie, diskurz, stereotypizace a moc. K tématu konstrukce mediálního obrazu předkládaný text přistupuje s důrazem na kontext historických událostí a aktuálního rozložení politické moci v konkrétních obdobích demokratické a totalitní společnosti, které měly pro fungování médií zřejmé důsledky. Historický kontext konstrukce mediálního obrazu Josepha Goebbelse je pro jeho interpretaci a pochopení vývoje klíčový. Text rozkrývá strukturu mediálního obrazu Josepha Goebbelse jako celku konstruovaného mezi lety 1933 a 1945 v českém tisku a poté poukazuje na rozdíly v přístupu k osobě Josepha Goebbelse ze strany jednotlivých deníků v určených časových úsecích.
The dissertation The Media Image of Joseph Goebbels in the Czech press between 1933 and 1945 deals with the way the personality of Joseph Goebbels is constructed in media contents. The text introduces basic concepts of media studies such as ideology, hegemony, discourse, stereotypization and power. The theme of media image construction is treated with the emphasis on historical context and the actual distribution of political power in concrete periods of democratic and totalitarian society, that had evident consequences on media functioning. Historical context is essential for the interpretation and understanding of construction of Joseph Goebbels's image and its development. The text reveals the structure of media image of Joseph Goebbels as a complex constructed between 1933 and 1945 in the Czech press and then shows the differences in Joseph Goebbels's personality points of view of daily journals in selected periods.