Možnosti školy ovlivňovat výchovu a vzdělávání dětí s diabetem mellitus
Options for primary schools to facilitate an enlightenment of children suffering
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/30697Identifikátory
SIS: 68098
Kolekce
- Kvalifikační práce [18099]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zvírotský, Michal
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
11. 1. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce se zabývá dětmi s diabetem mellitus a jejich potřebami při vyučování. V teoretické části jsou uvedeny obecné informace o diabetu. Lze zde nalézt témata jako historie diabetu, možnosti léčby, řešení akutních komplikací diabetu a doporučení pro učitele, kteří mají ve třídě diabetické dítě. Praktická část je založena na výzkumu - dotazníkovém šetření, které probíhalo s učiteli a rodiči diabetických dětí. Cílem výzkumu bylo zjistit, jakými znalostmi o diabetu dětí disponují učitelé prvního stupně a jak aktivně se zapojují do péče o tyto děti. Dotazník pro rodiče zkoumal především fungování spolupráce rodičů diabetického dítěte a dítěte samotného se školou. Taková spolupráce je nutná pro bezproblémové vzdělávání diabetických dětí a jejich zapojení do dalších i mimoškolních aktivit.
The theses is about children suffering from diabetes mellitus and their special needs at school during primary education. In the theoretical part of the theses there is a general information about diabetes. The main focuses of the paper are history of diabetes, different approaches to treatment, recommendations for teachers with pupils set with diabetes and various ways of solutions to acute complications caused by diabetes mellitus. Practical part is based on research done with teachers and parents of diabetic children. The research explores how teachers care for diabetic children, what is their knowledge of diabetes mellitus and what could parents do to facilitate their children's life at school.