Využití výchovné dramatiky při prevenci společensky nežádoucích jevů v primární škole
Use of educational drama in the prevention of socially undesirable phenomena in the primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/30587Identifikátory
SIS: 80217
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hanušová, Jaroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
24. 5. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
rizikové chování, šikana a násilí, dramatická výchova, drama a příběh, agresor, primární prevence, osobnostně sociální výchovaKlíčová slova (anglicky)
risk behavior, chicane and force, drama education, drama and story, aggressor, primary preventionCílem práce je přispět k hledání optimální cesty, jak předcházet násilí a šikaně u žáků primární školy. Jako jednu z možností nabízí využití dramatické výchovy. Ve výzkumné části jsou vyhodnoceny názory učitelů na využívání dramatické výchovy při prevenci násilí a šikany. Hlavní částí je návrh projektu, který je zaměřen na problematiku primární prevence, a který byl ověřen v praxi. Na základě zkušeností, jsou ke všem činnostem uvedena doporučení a rady pro další realizaci. Ověření projektu v praxi potvrzuje, že využití metod dramatické výchovy je jednou z možných cest, jak se věnovat prevenci násilí a šikany u žáků primární školy.
The aim of this work is to contribute to finding the best wals, to prevent violence and bullying among pupils in primary schools. As one of the possibilities offered is the use of Drama Education. In the practical part are evaluated the views of teachers on the use of drama education in the prevention of violence and bullying. The main part is the project focused on primary prevention, wich was verified in practice. Based on experience, are written to each activities recommendations and advice for future implementation. Verification project in practice confirms that the use of methods of Drama is one of the possible ways, how to address the prevention of violence and bullying among pupils in primary schools.