Firemní dobrovolnictví - empirické šetření u vybraných aktérů společenské odpovědnosti firem
Corporate Volunteerism - the research at selected participants of Corporate Social Responsibility
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/30013Identifikátory
SIS: 59945
Kolekce
- Kvalifikační práce [6714]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pospíšilová, Tereza
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Studia občanského sektoru
Katedra / ústav / klinika
Katedra studií občanské společnosti
Datum obhajoby
26. 1. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Cílem diplomové práce je analyzovat nástroje společenské odpovědnosti firem (Corporate Social Responsibility) směrem k zaměstnancům. Práce se zaměřuje především na firemní dobrovolnictví. Teoretická část vymezuje základní pojmy týkající se společenské odpovědnosti firem, dobrovolnictví a filantropie. Zaměřuje se také na jednotlivé formy firemního dobrovolnictví a jejich vysvětlení. Empirická část práce hodnotí výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na firmy uplatňující firemní dobrovolnictví. V další části jsou analyzovány polostandardizované rozhovory, které byly na téma firemního dobrovolnictví provedeny se zástupci nestátních neziskových organizací využívající firemní dobrovolníky. Interpretace výsledků empirického šetření ukazuje současnou situaci vybraných aktérů komunikace CSR směrem k zaměstnancům se zřetelem na neziskový sektor.
The main aim of this thesis is the analysis of tools of Corporate Social Responsibility (CSR) towards employees. This document is focused on corporate volunteerism. The theoretic part defines basic terms regarding Corporate Social Responsibility, volunteerism and philanthropy. It is also focused on forms of corporate volunteerism and explanations of them. The research evaluates results of a questionnaire concentrated on companies which use corporate volunteerism. The next part of the research is the analysis of interviews with representatives of non-governmental organizations which use corporate volunteers. The interpretation of the research results shows the nowadays situation of chosen participants involved in CSR communication towards employees and its position in nonprofit sector.