Zdravotnické zařízení jako poskytovatel akreditovaných vzdělávacích kurzů. Případová studie organizace Gerontologické centrum
Health Care Institution as a Provider of Accredited Educational Courses. A Case Study for Gerontology Centre
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/30002Identifiers
Study Information System: 72190
Collections
- Kvalifikační práce [6509]
Author
Advisor
Referee
Kalvach, Zdeněk
Faculty / Institute
Faculty of Humanities
Discipline
Management and Supervision in Social and Health Care Organizations
Department
Department of Management and Supervision in Social and Health Care Organisations
Date of defense
9. 6. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíLanguage
Czech
Grade
Very good
Tato práce je zaměřena na rozší ření činnost i organizace Gerontologické cent rum. Předmětem rozší ření je produkt vzdělávacích kurzů pro pracovníky ve zdravotnictví a sociálních službách. V úvodu je analyzován systém vzdělávání dospělých ve zdravotnictví a sociálních službách. Jsou popsána specifika odvětví zdravotních a sociálních služeb, a jednotlivé prvky systému - studující, vzdělávací instituce, proces vzdělávání , a také faktory, které celý systém ovlivňuj í. Práce se také st ručně zabývá procesem změny v organizaci. Podstatnou a pro praxi využitelnou částí je návrh (plán) zavedení systému vzdělávacích aktivit jako nového produktu do organizace Gerontologické cent rum. Plán zahrnuje všechny kl íčové oblasti managementu - lidské zdroje, finance, marketing atd.
This thesis is focused on the business extension of a Gerontology Cent re represented by the product ent itled Education Courses for Healthand Social Workers. In the int roduction, the systems of adult health & social care workers education are analysed. Branches of health care and social care in the Czech Republic and their specifics are described together wi th thei r systemic elements (students, educational institutions, education processes and factors influencing the whole sys tem dynamics). The study deals to a certain part also with the institution change process. The substance and usefulness for the practice body of the study is represented by a design for int roducing the educational system as a new product into the act ivities of the Gerontology Centre. The concept includes all key management scopes - human resources, finances, marketing etc.