Firemní kultura
Organizational culture
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/29385Identifiers
Study Information System: 74395
CU Caralogue: 990011227690106986
Collections
- Kvalifikační práce [24014]
Author
Advisor
Referee
Reichel, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Adult Education and Personnel Management
Department
Department of Adult Education and Personnel Management
Date of defense
23. 6. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Tato bakalářská práce je věnována fenoménu firemní kultury. Vysvětluje pojmy kultura a firemní kultura a popisuje obsah firemní kultury, její jednotlivé vrstvy a možnost jejich rozpoznání a ovlivnění. V práci jsou zároveň představeny některé z nejznámějších typologií firemní kultury a její funkce. Druhá kapitola práce blíže definuje pojmy s firemní kulturou úzce související, kterými jsou podniková identita, podniková etika a podnikové klima. Třetí kapitola je věnována některým aspektům interkulturálního managementu a komparaci specifik německé a české národní kultury. V praktické části jsou na základě kvalitativního a kvantitativního průzkumu popsány determinanty a obsah firemní kultury vybrané společnosti a je posouzena její síla.
The bachelor thesis is devoted to the phenomenon of organizational culture. The thesis explains the concept of culture itself and organizational culture. It describes the content of organizational culture, its individual levels and the possibility of revealing and affecting these levels. In the thesis, there are also presented some of the best-known typologies of organizational culture and functions that an organizational culture has. The second chapter of the thesis closely defines terms which relate to organizational culture: corporate identity, corporate ethics and corporate climate. The third chapter deals with some aspects of intercultural management including a comparison of Czech and German national culture. The practical part of the thesis describes on the basis of qualitative and quantitative research the determinants and content of culture of a chosen company. At the same time the power of its culture is evaluated.