Ditchers
Ditchers
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/29320Identifiers
Study Information System: 77841
Collections
- Kvalifikační práce [10692]
Author
Advisor
Referee
Cibulka, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
General Computer Science
Department
Department of Applied Mathematics
Date of defense
22. 6. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Excellent
Cílem této práce je skloubit hratelnost a myšlenku legendární hry Tunneler s možností programováaní umělé inteligence pro počítačové hráče. Psaní skriptů a jejich použití ve hře je oddělené od hry samotné, aby autorovi skriptu stačilo pro úspěšné tvoření inteligentních robotů znát kromě skriptovacího jazky pouze několik funkcí rozhraní. Zároveň je hra dostatečně aktraktivní i pro běžné hráčej, je snadno ovladatelná a oproti Tunnelerovi obohacena o další možnosti, například výběr zbraní, mapy i typu robota. Důležitou možností je také hraní na lokální síti.
The aim of this work is to combine the playability and the idea of the legendary game Tunneler with the option of programming arti cial intelligence for computer players. Writing scripts and their use in the game is separated from the game itself, so the author of a script only has to know the scripting language and a few interface functions to successfully create an intelligent robot. At the same time the game is suffciently attractive to casual players, it is easy to operate and has some additional features, such as multiple weapons, maps and robot types. Another important feature is the option of playing over LAN.