Show simple item record

Graphical engine for FPS
dc.contributor.advisorYaghob, Jakub
dc.creatorForch, Jan
dc.date.accessioned2017-04-21T00:04:54Z
dc.date.available2017-04-21T00:04:54Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/29318
dc.description.abstractNázev práce: Grafický engine pro FPS Autor: Jan Forch Katedra (ústav): Katedra softwarového inženýrství Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Jakub Yaghob, Ph.D. Email vedoucího: Jakub.Yaghob@mff.cuni.cz Abstrakt: V této práci studuji technologie vývoje počítačových her. Práce je zaměřena především na hry typu FPS (First Person Shooter). Tento typ charakterizuje trojrozměrná grafika. V textu budu rozebírat algoritmy, datové struktury, knihovny a optimalizace, které vedou k úspěšné realizaci počítačové hry. Součástí projektu je i konkrétní implementace hry založená na popsaných řešeních. Klíčová slova: subsystém, engine, 3D grafika, umělá inteligence, navigace, hracs_CZ
dc.description.abstractTitle: Graphical engine for FPS Author: Jan Forch Department: Department of Software Engineering Supervisor: RNDr. Jakub Yaghob, Ph.D. Supervisor's email address: Jakub.Yaghob@mff.cuni.cz Abstract: The aim of the present thesis are technologies of computer games development. Thesis is mainly focused on FPS (first person shooter) type of games. For that type of games is typical three dimensional graphics. Main topics of that text are related algorithms, structures, libraries and optimalizations, which lead to successful realization of computer game. Important part of the thesis is concrete implementation of game which uses described solutions. Keywords: engine, 3D graphics, artificial intelligence, navigation, gameen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.titleGrafický engine pro FPScs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-21
dc.description.departmentDepartment of Software Engineeringen_US
dc.description.departmentKatedra softwarového inženýrstvícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId49324
dc.title.translatedGraphical engine for FPSen_US
dc.contributor.refereePlch, Tomáš
dc.identifier.aleph001390135
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineProgramovánícs_CZ
thesis.degree.disciplineProgrammingen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwarového inženýrstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software Engineeringen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csProgramovánícs_CZ
uk.degree-discipline.enProgrammingen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev práce: Grafický engine pro FPS Autor: Jan Forch Katedra (ústav): Katedra softwarového inženýrství Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Jakub Yaghob, Ph.D. Email vedoucího: Jakub.Yaghob@mff.cuni.cz Abstrakt: V této práci studuji technologie vývoje počítačových her. Práce je zaměřena především na hry typu FPS (First Person Shooter). Tento typ charakterizuje trojrozměrná grafika. V textu budu rozebírat algoritmy, datové struktury, knihovny a optimalizace, které vedou k úspěšné realizaci počítačové hry. Součástí projektu je i konkrétní implementace hry založená na popsaných řešeních. Klíčová slova: subsystém, engine, 3D grafika, umělá inteligence, navigace, hracs_CZ
uk.abstract.enTitle: Graphical engine for FPS Author: Jan Forch Department: Department of Software Engineering Supervisor: RNDr. Jakub Yaghob, Ph.D. Supervisor's email address: Jakub.Yaghob@mff.cuni.cz Abstract: The aim of the present thesis are technologies of computer games development. Thesis is mainly focused on FPS (first person shooter) type of games. For that type of games is typical three dimensional graphics. Main topics of that text are related algorithms, structures, libraries and optimalizations, which lead to successful realization of computer game. Important part of the thesis is concrete implementation of game which uses described solutions. Keywords: engine, 3D graphics, artificial intelligence, navigation, gameen_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwarového inženýrstvícs_CZ
dc.identifier.lisID990013901350106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV