Média o médiích : sebereprezentace a publicita konkurence
Media on media : self-representation and representation of competition
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/29081Identifikátory
SIS: 88293
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jirák, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
14. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Práce nazvaná "Média o médiích : sebereprezentace a publicita konkurence" popisuje, jak a za jakých okolností česká média promítají sama sebe do zpravodajských obsahů. Definuje, jaké charakteristiky jsou pro taková sdělení typické a jaké situace tvorbu na sebe upozorňujícího obsahu obyčejně vyvolávají. Určuje též, který ze zkoumaných mediálních typů produkuje největší množství sebereprezentativního zpravodajského obsahu a jak se toto množství v čase kvantitativně vyvíjí. Druhá část práce se zaměřuje na sledování způsobu, jakým jednotlivá média referují o médiích konkurenčních. Výsledkem kvantitativní obsahové analýzy, tedy metody aplikované v obou částech zkoumání, je kromě zjištění celkového množství takových obsahů i definice charakteristik, které jsou u takových sdělení obvykle přítomny. Práce se stručně věnuje také rozboru témat a typologie těchto obsahů. Pomocí provedené analýzy bylo taktéž možné určit, která média o ostatních nejčastěji referují, o kterých je naopak opakovaně referováno a osvětlit tak princip fungování nastolování agendy českých médií v této oblasti.
This thesis called "Media on Media: Self-Representation and Representation of Competition" describes how, and under which circumstances Czech media project themselves into their news content. It also defines attributes typical for such content, and what are the initiative situations that cause its production. The thesis also determines which of the analysed media types produces the highest figure of selfrepresenting content, and how this amount evolves quantitatively over time. The second part of this work focuses on methods that particular media use to inform on their competition. As a result of quantitative content analysis, which had been used in both parts of the research, it was not only possible to state the overall figure of such contents, but also to specify characteristics usually present in this content. The thesis also shortly analyses the topics and types of these contents. By using the above specified methodology it was also possible to identify particular media that refer about others the most and those that are on the contrary the most mentioned in the news coverage of others. This should clarify functioning of agenda-setting of Czech media in this field.