Analýza marketingové komunikace značky Poděbradka v letech 2006-2008
The marketing communication analysis of the Poděbradka Brand in 2006-2008
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/29057Identifiers
Study Information System: 86697
Collections
- Kvalifikační práce [17123]
Author
Advisor
Referee
Köppl, Daniel
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
14. 6. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Bakalářská práce s názvem "Analýza marketingové komunikace značky Poděbradka v letech 2006-2008" popisuje a hodnotí marketingovou komunikaci jedné z nejprodávanějších značek na trhu s minerálními vodami. Na úvodních stránkách je zmíněna stručná historie samotné minerální vody a společnosti Poděbradka. V této části je také definován trh s nealkoholickými nápoji a popsána pozice značky Poděbradka na tomto trhu vůči její konkurenci. Ústřední část je věnována analýze marketingového a komunikačního mixu značky na základě sekundárních dat, které byly čerpány především z internetu a časopisů společnosti Poděbradka. Především na základě těchto analýz je v závěru práce shrnuta a celkově vyhodnocena marketingová komunikace a její konzistence. Díky tomuto vyhodnocení bylo možné navrhnout několik změn v komunikačním mixu této značky, které by mohly přispět k její efektivnější komunikaci a odlišení se od konkurence.
The bachelor dissertation called "The marketing communication analysis of the Podebradka Brand in 2006-2008 is focused on the decription and evaluation of the marketing communication one of the best-selling brands in the mineral water segment. The brief history of the Podebradka mineral water and the definition of the soft drinks market are examined in the introduction. There is also a description of the Podebradka's brand position on the market and it is compared to its competitors. The key part of the dissertation is dedicated to the marketing and communication mix analysis based on the secondary data which were mainly taken from the internet and Podebradka's magazines. The evaluation of the marketing communication and its constistency are performed on the basis of these analysis in conclusion. According to this evaluation it was possible to propose several changes in communication mix of this brand which could contribute to its more effective communication and its differentation from competitors.