Diferenciace v hravém chování dětí mladšího školního věku.
Differentiation in playful behaviour of the juniority school children
dissertation thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/2900Identifiers
Study Information System: 64700
Collections
- Kvalifikační práce [6372]
Author
Advisor
Referee
Bittnerová, Dana
Šmahel, Zbyněk
Faculty / Institute
Faculty of Humanities
Discipline
-
Department
PhD. - Anthropology
Date of defense
20. 2. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíLanguage
Czech
Grade
Pass
Cílem disertační práce je rozšíření a propracování metodiky pro hodnocení komplexních projevů chování dětí mladšího školního věku. Zjistit, jak jsou zvolené komponenty neverbální komunikace ovlivňovány vybranými biologickými a sociálními činiteli a nalézt nejčastěji se vyskytující vzorec chování dětí při jejich individuální hře v době mezi dvěma vyučujícími hodinami.
This doctoral thesis aims to elaborate the methodology of junior school children behaviour assessment. It focuses on examining how the particular components of non-verbal communication are affected by selected biological and social factors to find the most common children behaviour pattern during their individual play between two school lessons.