Zobrazit minimální záznam

The Transition of a Child between Nursery and Basic School
dc.contributor.advisorKropáčková, Jana
dc.creatorNováková, Hana
dc.date.accessioned2017-03-17T10:17:24Z
dc.date.available2017-03-17T10:17:24Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/2854
dc.description.abstractDiplomová práce v teoretické části vymezuje historický a současný význam pojmů školní zralost, školní připravenost a klíčové kompetence. Stručně mapuje historický vývoj Školství na území naší republiky a zabývá se současnou legislativou, která se týká vstupu dítěte do základní školy. Dále popisuje zápis do první třídy a porovnává návaznost preprimárního a primárního školství v ČR a v některých dalších zemích. V praktické části zkoumá pohled laické i odborné veřejnosti na školní připravenost dětí v období přechodu školství k rámcovým vzdělávacím programům. KLÍČOVÁ SLOVA dítě předškolního věku, dítě mladšího školního věku, školní zralost, školní připravenost, klíčové kompetence při vstupu do ZŠ, odklady školní docházky, mateřská škola, základní škola, rodina, adaptace dítěte, zápis do 1.třídy základní školy, pedagogicko-psychologická poradna, pedagogická diagnostika Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe historical and current explanations of the terms school maturity, school readiness and the key competences are specified in the theoretical part of the thesis. Then the historical development of the school system in the territory of our republic is concisely described. The thesis also deals with the contemporary legislation concerning the child's admission to the basic school. Furthermore, it is also aimed at registering the children for the first grade of the basic school and as well comparing continuity of pre-primary and primary education systems in the Czech Republic with some in other countries. The practical part of the thesis is focused on the view of the public and as well specialists on readiness of children for school in the period of transition to the framework educational programmes. THE KEY WORDS preschool child, elementary school-age child, school maturity, readiness for school, key competences, postponement of compulsory school attendance, the nursery school, the basic school, the family, child's adaptation, registration of children for the first grade of basic school, educational and psychological guidance centre, pedagogical diagnostics Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePřechod dítěte z mateřské do základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-01-19
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId20519
dc.title.translatedThe Transition of a Child between Nursery and Basic Schoolen_US
dc.contributor.refereeLinková, Marie
dc.identifier.aleph000395686
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce v teoretické části vymezuje historický a současný význam pojmů školní zralost, školní připravenost a klíčové kompetence. Stručně mapuje historický vývoj Školství na území naší republiky a zabývá se současnou legislativou, která se týká vstupu dítěte do základní školy. Dále popisuje zápis do první třídy a porovnává návaznost preprimárního a primárního školství v ČR a v některých dalších zemích. V praktické části zkoumá pohled laické i odborné veřejnosti na školní připravenost dětí v období přechodu školství k rámcovým vzdělávacím programům. KLÍČOVÁ SLOVA dítě předškolního věku, dítě mladšího školního věku, školní zralost, školní připravenost, klíčové kompetence při vstupu do ZŠ, odklady školní docházky, mateřská škola, základní škola, rodina, adaptace dítěte, zápis do 1.třídy základní školy, pedagogicko-psychologická poradna, pedagogická diagnostika Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe historical and current explanations of the terms school maturity, school readiness and the key competences are specified in the theoretical part of the thesis. Then the historical development of the school system in the territory of our republic is concisely described. The thesis also deals with the contemporary legislation concerning the child's admission to the basic school. Furthermore, it is also aimed at registering the children for the first grade of the basic school and as well comparing continuity of pre-primary and primary education systems in the Czech Republic with some in other countries. The practical part of the thesis is focused on the view of the public and as well specialists on readiness of children for school in the period of transition to the framework educational programmes. THE KEY WORDS preschool child, elementary school-age child, school maturity, readiness for school, key competences, postponement of compulsory school attendance, the nursery school, the basic school, the family, child's adaptation, registration of children for the first grade of basic school, educational and psychological guidance centre, pedagogical diagnostics Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990003956860106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV