Fyzikální úlohy výzkumu TIMSS - analýza výsledků českých žáků
Physical items in TIMSS research - analysis of czech pupil`s results
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/27900Identifikátory
SIS: 62839
Kolekce
- Kvalifikační práce [10932]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kekule, Martina
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Fyzika zaměřená na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra didaktiky fyziky
Datum obhajoby
25. 6. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
V předložené práci se seznámíme s výzkumem TIMSS. Je zde uveden celkový přehled výsledků českých žáků v přírodovědných úlohách v časovém vývoji (TIMSS 1995, 1999 a 2007). Dále jsou zde vybrána a uspořádána data k výsledkům českých žáků čtvrtých a osmých ročníků ve fyzikálně zaměřených úlohách výzkumu TIMSS 2007. Práce obsahuje přehled výsledků českých žáků v těchto úlohách podle obsahové složky, dovedností a podle typu úloh. Jsou zde uvedeny úlohy s nejvyšší a nejnižší průměrnou úspěšností českých žáků, největším rozdílem v úspěšnosti dívek a chlapců a úlohy s největším rozdílem výsledků českých žáků oproti mezinárodnímu průměru. Součástí práce je příloha, kde jsou uvedeny základní charakteristiky vybraných fyzikálních úloh, celkové výsledky českých žáků, mezinárodní průměry a komentáře k nim. Pro uvolněné úlohy jsou uvedena i jejich zadání, podrobné výsledky a pokyny k hodnocení.
Research of TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) will be presented in this thesis.There is the total summarized result of czech students in biological items in the period (TIMSS 1995, 1999 and 2007).Deeper analysis of czech pupil`s results in physical items of TIMSS 2007 research will be done in this thesis. Results will be discussed with respect to content and processes categories and type of item. There are introduced averages with also maximum and minimum successful results of czech students and also with the greatest difference amoung the girls and boys and also the greatest difference of the results in comparison to international average. Enclosure is a part of my thesis showing basic characteristics of choosen physical items, total results of czech students, international average and theirs commentary.The assignment, detailed results and instructions for assessment are mentioned for released physical items.