Permanentní kampaň jako nástroj politického marketingu v České republice, komparativní analýza stran ČSSD a ODS v letech 2006-2009
Permanent campaign as an instrument of political marketing in the Czech republic, comparative analysis ČSSD and ODS in 2006-2009
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/27435Identifiers
Study Information System: 76688
Collections
- Kvalifikační práce [23970]
Author
Advisor
Referee
Polášek, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Political Science
Department
Institute of Political Science
Date of defense
16. 9. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Permanentní kampaň představuje novinku ve způsobu vedení politických kampaní. V Americe se objevují první podoby této kampaně již na konci 60. let, do Evropy a do České republiky se však tento nástroj politického marketingu dostává až v poměrně nedávné době. Cílem práce je definovat permanentní kampaň, zařadit ji v rámci politického marketingu a popsat její hlavní atributy a podoby. V druhé části práce se pak autorka zaměří na sledování marketingových aktivit českých stran ČSSD a ODS a na podobu permanentní kampaně v České republice.
Permanent campaign represents a new way of organising political campaigns. Even though the first appearances of permanent campaign occurred in USA at the end of 60's, the first occurrences in Europe and particularly in the Czech republic were discovered not long-ago. The aim of this paper is to define the permanent campaign, classify it within the field of political marketing and describe its main attributes and appearances. The second part of the essay focuses on marketing activities of Czech political parties, precisely ČSSD and ODS. On the example of this parties, the author shows the forms of permanent campaign in the Czech republic.