Rozvoj jazykových kompetencí z hlediska sociální a jazykové podmíněnosti
Development of language competencies from the standpoint of social and linguistic conditionality
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/27263Identifikátory
SIS: 87899
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Poláčková, Věra
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
21. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Bakalářská práce "Rozvoj jazykových kompetencí z hlediska sociální a jazykové podmíněnosti. K teoretické interpretaci bylo použito teorie B. Bernsteina." má za úkol pojednávat o problematice jazyka. Především se zaměřuje na rozvíjení jazykových kompetencí, a to prostřednictvím sociokulturního prostředí. Cílem je ukázat, jak jsou tyto dvě složky vzájemně propojené a jak je rozvoj jazykových kompetencí složitým a dynamickým procesem. Celá práce vychází z myšlenek B. Bernsteina a L. S. Vygotského, kteří patřili k odborníkům v této oblasti a kteří vytvořili dvě velmi významné jazykové teorie. Především teorii B. Bernsteina se bude tato práce podrobněji věnovat.
The "Development of Language Competencies from the Standpoint of Social and Linguistic Conditionality" thesis is based on the theory of B. Bernstein. Its aim is to explore the problematics of language, particularly focusing on the development of linguistic competencies through the socio-cultural environment. The goal is to show the link between these two elements as well as to reveal the complexity and dynamic nature of the language competencies development. The whole work draws on the thought of B. Bernstein and L. S. Vygotovsky, who belong to the foremost specialist in the field and who created two exceptionally interesting language theories. It is the theory of B. Bernstein that will by examined in detail.