Zážitkový kurz jako prostředek zlepšení vztahů mezi třídami
Experience education as an instrument of relation improvement among classes
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/26882Identifikátory
SIS: 81333
Kolekce
- Kvalifikační práce [18052]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Syřiště, Ivo
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Vychovatelství
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
27. 5. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Zážitková pedagogika a zážitkové kurzy jsou v Česku poměrně novým fenoménem. Někdo si pod těmito pojmy představí pouze termíny jako adrenalin, vzrušení, riziko, fyzické vypětí. Zážitkem ovšem může být i chvilka ticha či letmé zastavení na rozkvetlé louce. A právě tato vyváženost a harmonie je jedním ze základních pilířů každého úspěšného kurzu. Zážitek zde není cílem, cílem je zkušenost, která z prožitků a reflektujících zážitků vzniká. To je podstatné pro pedagogické využití metod zážitkové pedagogiky. Zážitek představuje takovou formu získávání poznatků, která zanechá v paměti dlouhodobé stopy. Proto je velmi potřebné se touto problematikou zabývat a věnovat jí i nadále zvýšenou pozornost. O to se úspěšně snaží i Základní škola Želiv, Základní škola Nová Cerekev, Základní škola Nový Rychnov, Základní škola Humpolec Hradská, Základní škola Pacov a Základní škola Lukavec - školy, jejichž zástupci mi ochotně poskytli jeden z jejich loňských projektů, ať už to byl zážitkový kurz, seznamovací kurz či jiná akce, zaměřená na aplikaci zážitkové pedagogiky. Jejich rozborem, srovnáním a následným dotazníkovým šetřením mezi pedagogy jsem dospěla k závěru, že nezáleží na tom, jak se akce nazývá, jaké má zaměření, jak je časově či organizačně náročná, ale v prvé řadě na tom, zda splní daný účel - zlepšit vztahy mezi...
Zážitková pedagogika a zážitkové kurzy jsou v Česku poměrně novým fenoménem. Někdo si pod těmito pojmy představí pouze termíny jako adrenalin, vzrušení, riziko, fyzické vypětí. Zážitkem ovšem může být i chvilka ticha či letmé zastavení na rozkvetlé louce. A právě tato vyváženost a harmonie je jedním ze základních pilířů každého úspěšného kurzu. Zážitek zde není cílem, cílem je zkušenost, která z prožitků a reflektujících zážitků vzniká. To je podstatné pro pedagogické využití metod zážitkové pedagogiky. Zážitek představuje takovou formu získávání poznatků, která zanechá v paměti dlouhodobé stopy. Proto je velmi potřebné se touto problematikou zabývat a věnovat jí i nadále zvýšenou pozornost. O to se úspěšně snaží i Základní škola Želiv, Základní škola Nová Cerekev, Základní škola Nový Rychnov, Základní škola Humpolec Hradská, Základní škola Pacov a Základní škola Lukavec - školy, jejichž zástupci mi ochotně poskytli jeden z jejich loňských projektů, ať už to byl zážitkový kurz, seznamovací kurz či jiná akce, zaměřená na aplikaci zážitkové pedagogiky. Jejich rozborem, srovnáním a následným dotazníkovým šetřením mezi pedagogy jsem dospěla k závěru, že nezáleží na tom, jak se akce nazývá, jaké má zaměření, jak je časově či organizačně náročná, ale v prvé řadě na tom, zda splní daný účel - zlepšit vztahy mezi...