Stravovací návyky dětí
Eating habits of children
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/26486Identifikátory
SIS: 76510
Kolekce
- Kvalifikační práce [1120]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vlčková, Naděžda
Pečenková, Jaroslava
Fakulta / součást
Lékařská fakulta v Hradci Králové
Obor
Všeobecná sestra
Katedra / ústav / klinika
Ústav sociálního lékařství
Datum obhajoby
10. 11. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Lékařská fakulta v Hradci KrálovéJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Autor: Nyklová Markéta Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce: Stravovací návyky dětí Vedoucí práce: PhDr. Mariana Bažantová Počet stran: 111 Počet příloh: 2 Rok obhajoby: 2009 Klíčová slova: dětská obezita, pohybová aktivita, postoje k jídlu, jídelní chování Key words: children obesity, movement activity, eating attitudes, eating behaviour V bakalářské práci se zabývám problematikou dětské obezity. V teoretické části se zmiňuji o definici obezity, BMI, následcích dětské obezity, potravinové pyramidě, pitném režimu, pohybové aktivitě dětí. Dále rozebírám psychologické aspekty dětské obezity, osobnost obézního dítěte a poruchy chování obézních dětí. V empirické části popisuji, jakým způsobem probíhala realizace výzkumu. Zároveň srovnávám odpovědi dětí z prvního a druhého stupně základní školy. Děti z prvního stupně jsem zkoumala pomocí narativní analýzy, s dětmi z druhého stupně jsem vedla polostrukturovaný rozhovor. Celkem se zúčastnilo výzkumu 36 dětí. z prvního a 11 dětí z druhého stupně. Zabývám se otázkami oblíbenosti jídel, pravidelnosti stravování a také jak tráví děti volný čas. Závěr práce je věnován zhodnocení práce.
My bachelor work deals with the problems of children obesity. I mention the definition of obesity, BMI, children obesity consequences, food pyramid, drinking habits and movement activity of children in the theoretical part. Further I analyse psychological aspects of children obesity, the personality of an obese child and behaviour disorders of obeze children. In the empirical part I describe the process of doing my research. At the same time I compare the answers of children from primary school and secondary school. I examined the children from primary school using narrative analysis while with the children from secondary school I led a half structured conversation. All in all 36 children from primary school and 11 children from secondary school took part in my research. I deal with questions of popularity of meals, regularity of eating and also how children spend their leisure time. The end of my work is devoted to the evaluation of it.