Inovativní přístupy k osvojování gramatiky německého jazyka
Innovative approaches to teaching of German grammar
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/25073Identifikátory
SIS: 63437
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švermová, Dagmar
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - německý jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra germanistiky
Datum obhajoby
19. 1. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Katedra germanistiky Inovativní přístupy k osvojování gramatiky německého jazyka Autor: Zuzana Adamovičová Vedoucí práce: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. Praha 2009 NÁZEV: Inovativní přístupy k osvojování gramatiky německého jazyka ABSTRAKT: Tato diplomová práce se zabývá přístupy k výuce gramatiky německého jazyka, které vycházejí z alternativního a inovativního pojetí, tzn. výuka gramatiky je založena angažovanosti žáků, jejich vlastní aktivitě a využívání předchozích zkušeností. Jejím cílem je představit vybrané netransmisivní aktivity, které lze při výuce gramatiky využít. Součástí je i komparační studie, jež se zabývá účinností transmisivního a inovativního přístupu k výuce gramatiky, zhodnocuje jejich pozitiva a negativa a jejich místo při výuce cizích jazyků. KLÍČOVÁ SLOVA: transmise - konstrukce - alternativní školství - inovativní metody - gramatika TITLE: Innovative approaches to teaching of German grammar SUMMARY: This thesis elaborates on the methods of teaching German grammar which stem from alternative and innovative concepts, meaning that the tuition in German grammar is based on students' participation, their own interest and their previous knowledge. The main objective of this thesis is to introduce a number of non-transmissive activities which can...
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Katedra germanistiky Inovativní přístupy k osvojování gramatiky německého jazyka Autor: Zuzana Adamovičová Vedoucí práce: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. Praha 2009 NÁZEV: Inovativní přístupy k osvojování gramatiky německého jazyka ABSTRAKT: Tato diplomová práce se zabývá přístupy k výuce gramatiky německého jazyka, které vycházejí z alternativního a inovativního pojetí, tzn. výuka gramatiky je založena angažovanosti žáků, jejich vlastní aktivitě a využívání předchozích zkušeností. Jejím cílem je představit vybrané netransmisivní aktivity, které lze při výuce gramatiky využít. Součástí je i komparační studie, jež se zabývá účinností transmisivního a inovativního přístupu k výuce gramatiky, zhodnocuje jejich pozitiva a negativa a jejich místo při výuce cizích jazyků. KLÍČOVÁ SLOVA: transmise - konstrukce - alternativní školství - inovativní metody - gramatika TITLE: Innovative approaches to teaching of German grammar SUMMARY: This thesis elaborates on the methods of teaching German grammar which stem from alternative and innovative concepts, meaning that the tuition in German grammar is based on students' participation, their own interest and their previous knowledge. The main objective of this thesis is to introduce a number of non-transmissive activities which can...