Spolupráce mateřské školy a rodiny
Cooperation kindergarten with family
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/25047Identifikátory
SIS: 84623
Katalog UK: 990013696020106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [23978]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sedláčková, Daniela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
27. 5. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce se opírá o dlouholeté osobní zkušenosti práce učitelky a ředitelky mateřské školy. V teoretické části popisuji vznik a postupný vývoj mateřské školy jako instituce. Z hlediska osobnostně orientovaného pojetí výchovy uvádím různá východiska pro spolupráci školy s rodinou, z tohoto pohledu akcentuji i významnost role učitelky mateřské školy. Spolupráci mateřské školy a rodiny specifikuji do třech základních oblastí odpovídajících vývojovému zrání dítěte. Empirická část práce představuje výzkumné šetření, které jsem zaměřila nejen na názory rodičů, na jejich očekávání a ochotu spolupracovat s mateřskou školou, k této oblasti se vyjadřovaly i učitelky. Zjištěné výsledky interpretuji v závěrečné diskusi.
The diploma thesis is based on long-term personal experiences of a teacher and a headmaster of a kindergarten. In the theoretical part the establishment and gradual development of a kindergarten as an institution is described. From the point of view of personality-oriented teaching approach different solutions for co-operation between a school and a family are stated, with an emphasis on the importance of a kindergarten teacher's role. Co-operation between a kindergarten and a family is divided into three basic categories related to a child's development of maturation. The empirical part of the work presents the research which is focused on not only the parent's opinions, but also their expectations and willingness to co-operate with a kindergarten; teachers' opinions are also stated. The results are presented in the final discussion.