Historie a úroveň soutěže o nejkrásnější české knihy roku z pohledu hodnotící komise a reakcí v dobovém tisku
History and quality of the Most Beautiful Czech Book Contest from the point of view of evaluation committee and responses of period press
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/2426Identifikátory
SIS: 184425
Kolekce
- Kvalifikační práce [23715]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Landová, Hana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
6. 2. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Soutěž o nejkrásnější české knihy roku, typografie, polygrafie, úroveň knižní produkce, Arno Sáňka, normalizace, Oldřich Hlavsa, Milan Hegar, Jiří Rathouský, Památník národního písemnictví, Ministerstvo kultury ČSR, Matica slovenská, Slovenské ústredie knižnej kultúryKlíčová slova (anglicky)
The Most Beautiful Czech Book Contest, typography, polygraphy, quality of book production, Arno Sáňka, normalization, Oldřich Hlavsa, Milan Hegar, Jiří Rathouský, The Museum of Czech Literature, Czechoslovak Ministry of Culture, Matica slovenská, Office of Slovak Book Culturev českém jazyce: Tato práce se zabývá porovnáním jednotlivých ročníků soutěže Nejkrásnější české knihy roku mezi lety 1966 až 1990 s ohledem na celkový stav československé knižní grafiky, typografie a polygrafie. Sumarizace historického vývoje je provedena analýzou dobových periodických publikací odborného i laického charakteru. Práce je rozdělena na teoretický úvod k problematice s přesahem k historickým souvislostem, samotnou analýzu reflexí soutěžních ročníků a na stručné představení čtyř výrazných osobností knižní grafiky a typografie druhé poloviny 20. století Oldřicha Hlavsy, Milana Hegara, Jiřího Rathouského a Adolfa Hoffmeistera.
in English: This bachelor thesis deals with the Most Beautiful Czech Book Contest press evaluations between 1966 and 1990, also regarding the overall quality of Czechoslovak book design, typography and polygraphy. Summarization of the historical development is carried out by analyzing relevant specialized and nonspecialized periodicals. The work is divided into theoretical and historical context of the issue, the analysis itself and a brief biographical introduction to Oldřich Hlavsa, Milan Hegar, Jiří Rathouský and Adolf Hoffmeister, the four masters of Czechoslovak book design and typography.