Styl nové věcnosti v rané básnické tvorbě Ericha Kästnera a literárněvědné teorie nové věcnosti
The style of the new objectivity in the early poetical work of Erich Kästner and literary science theories of the new objectivity
dizertační práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/23987Identifikátory
SIS: 75022
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Krolop, Kurt
Tvrdík, Milan
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Germánské jazyky a literatury
Katedra / ústav / klinika
Ústav germánských studií
Datum obhajoby
12. 6. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Práce zkoumá, zda raná básnická tvorba Ericha Kästnera, jež bývá označována označováno za vzorový příklad tvorby německé nové věcnosti, skutečně splňuje příznaky nové věcnosti ve smyslu (raných) teorií, které novou věcnost jako literární směr definovaly. Tedy zda jsou rané, případně i pozdější literární teorie nové věcnosti skutečně adekvátní pro konkrétní literární produkci jednoho autora, která je produkcí nové věcnosti běžně nazývána.
This study examines whether the early poetic production of Erich Kästner , which used to be designated a model example of the production of the German New Objectivity, really fulfils the characteristics of the New Objectivity in the sense of the theories defining the New Objectivity as a literary movement. The question is whether the early and later literary theories of the New Objectivity are really adequate for describing the actual literary production of one author, commonly designated as a product of New Objectivity.