Spolupráce mezi českými a zahraničními hudebními organizacemi v oblastech vzdělávání a výchovy dětí staršího školního věku
Cooperation Among Czech And Foreign Music Organizations in Education of children
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22843Identifikátory
SIS: 73452
Katalog UK: 990011308450106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20516]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Váňová, Hana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - hudební výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
2. 6. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Diplomová práce představuje soudobé pedagogické trendy v hudebním vzdělávání dětí staršího školního věku. Zabývá se problematikou aktuálního stavu hudební výchovy, reformou kurikula hudební výchovy a vzděláváním budoucích učitelů hudební výchovy. Tuto problematiku zasazuje do kontextu evropských snah o hledání společných průniků ve výchově a vzdělávání. Dále představuje činnost nejvýznamnějších domácích, evropských a světových organizací pro rozvoj hudební kultury a výchovy dětí a mládeže v oblasti hudby. Těžištěm práce je poselství Evropského hudebního kongresu EAS v Praze v roce 2005. V praktické části se diplomantka zabývá průzkumem hudebního vzdělávání v některých evropských zemích. V závěru je předloženo vyhodnocení těchto průzkumů. Práce má vztah k problematice globalizace a identity v oblastech hudebního vzdělávání a kultury. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The author introduces the nowadays trends in music education of children at the age of eleven and more. She deals with the topic of the actual state and the reform of music education curriculum and also with education of future music teachers. The paper also deals with the European endeavors to set some common basis for education and it further introduces activities of the most prominent Czech, European and international organizations which focus on development of music culture and music education. The centre of the thesis is the mission of the European Music Congress EAS in Prague in 2005. The practical part of the paper consists of a research of music education in some European countries. At the end of the paper, there is an interpretation of the findings. The topic of the paper is connected with problems of globalization and identity in music education and culture. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
