Points of Perception: Possible Readings of Kazuo Ishiguro's Never Let Me Go
Literární diverzita - možná čtení románu Kazna Ishigura Never Let Me Go
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22829Identifikátory
SIS: 65584
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ženíšek, Jakub
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - anglický jazyk - Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro střední školy v kombinacích
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
5. 6. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Tato práce nabízí čtyři pohledy na román Never Let Me Go (2006) od Kazua Ishigura s využitím (a propojením) literárně-kritických přístupů nové kritiky, recepční estetiky, psychoanalýzy, strukturalismu a dekonstrukce. Román je postupně uchopen jako: (ne)pokračování autorových předešlých témat, sci-fi dystopie, komedie a metafora lidského žití. Rozebráním románu z různých perspektiv se pokusíme zjistit, zda změna úhlu pohledu dá vzniknout novým významům, či zdaje celkový smysl románu nezávislý na způsobech čtení.
The thesis presents four perceptions of Kazuo Ishiguro's Never Let Me Go (2006) using (and synthesizing) the critical approaches of New Criticism, Reader-Response Criticism, Psychoanalytic Criticism, Structuralism and Deconstruction. The novel is read respectively as a (dis)continuation of the author's previous themes, a science-fictional dystopia, a comedy, and a metaphor for human condition. The main aim is to discuss aspects of each reading and to determine whether the meaning of the novel changes with different perceptions, or whether the meaning is independent of the critic's methods and perspectives.