Phonemic transcription - its usage and importance in teaching English at lower secondary schools
Použití fonémické transkripce ve výuce AJ na 2.stupni ZŠ
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22811Identifiers
Study Information System: 65464
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Matuchová, Klára
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Social Scienses
Department
Information is unavailable
Date of defense
24. 9. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
English
Grade
Very good
Tato diplomová práce se zabývá vhodností, užitečností a praktickými možnostmi využití symbolů fonémické transkripce ve výuce angličtiny na gymnáziích. Praktická část zkoumá názory dvacetisedmi českých učitelů anglického jazyka na použití fonémických symbolů ve výuce anglické výslovnosti. Diplomová práce také nabízí příklady aktivit, vhodných výuce fonémických symbolů.
This diploma thesis deals with the suitability, applicability and practical possibilities of using IPA-based phonemic transcription symbols in teaching English at higher secondary schools. The practical part examines attitude of twenty-seven Czech teachers of English to phonemic transcription symbols in the English pronunciation teaching. Further, this thesis is offers example activities, suitable for teaching phonemic transcription symbols.