Využití aktivizujících metod ve výuce francouzského jazyka
Activating teaching methods in french language teaching
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22808Identifiers
Study Information System: 71833
Collections
- Kvalifikační práce [18094]
Author
Advisor
Referee
Müllerová, Eva
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French - Social Scienses
Department
Information is unavailable
Date of defense
8. 6. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Předmětem této diplomové práce jsou aktivizující metody ve výuce francouzského jazyka. Tato práce popisuje problematiku aktivizujících výukových metod v kontextu ostatních metod výuky. Je zde uvedena definice vyučovací metody, klasifikace vyučovacích metod a charakteristika každé aktivizující metody. V praktické části této práce jsou uvedeny konkrétní formy aktivizujících vyučovacích metod vhodných pro výuku francouzského jazyka.
The subject of this diploma thesis is activating teaching methods in french language teaching. This thesis outlines the issues acitvating teaching methods in the concept of other teaching methods. There is a definition of teaching method, classification of teaching methods and characteristics of each activating method. In the practical part of this work are given concrete forms of activating teaching methods appropriate for teaching of french language.