Didaktické využití povodí Rokytky
Didactics use of Rokytka river-basin
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22807Identifikátory
SIS: 75579
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hanel, Lubomír
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie - Učitelství pro 2. stupeň základní školy - chemie
Katedra / ústav / klinika
Katedra biologie a environmentálních studií
Datum obhajoby
21. 9. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Žijeme v době nových objevů a moderních technologií a ani vzdělávání by nemělo ztrácet krok s nepřetržitým dynamickým rozvojem moderní společnosti. Mělo by se přizpůsobovat aktuálním trendům a snažit se je aplikovat do edukačního procesu. Ve své práci se zabývám možnostmi aplikace moderních technologií do výuky biologie a jejich využitím k domácí přípravě žáků. Na základě zkoumání postojů žáků k novým technologiím jsem vytvořil materiál, který kombinuje terénní výuku s aktivní přípravou v multimediálním výukovém programu. Prakticky jsem vyzkoušel výuku postavenou na kolektivní práci s tímto materiálem a získané poznatky kombinoval s demonstračními možnostmi, které poskytuje povodí říčky Rokytky. Na základě těchto poznatků jsem vytvořil materiál, který vede žáka k aktivnímu vyhledávání nových informací v multimediálním programu a k upevnění poznatků získaných v přírodě.
We live in the age of new discoveries and modern technologies and the education should not run behind the dynamic development of modern society as well. It should suit to actual trends and try to aplicate them to the education processes. In my thesis I deal with a lot of possibilities how to applicate modern technologies to the education of biology and how to use it during the pupil's home preparation. On the basis of student's attitude to the new technologies I made a material which combines the education in landscape with active multimedial preparation. Practically, I tested the colective work with this material, then I combined the gained knowledges with demostrative possibilities of the stream Rokytka. On the basis of these immediate knowledges I made a material which should lead the pupil to active searching of new information in multimedial programme and which should fix the knowledges gained in countryside.