Přístup středoškolských pedagogů k žákům s SPU
The attitude of pedagogues to the pupils with specific leasing disabilities
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22747Identifiers
Study Information System: 75775
Collections
- Kvalifikační práce [18094]
Author
Advisor
Referee
Viktorová, Ida
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Special Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
21. 9. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Práce se zabývá přístupem středoškolských pedagogů k žákům se specifickými poruchami učení. V teoretické části jsou definovány specifické poruchy učení včetně jejich členění na jednotlivé druhy. Stěžejní kapitoly jsou věnovány hodnocení a klasifikaci, úlevám a toleranci, zohledňování a motivaci žáků se SPU. Obsahem praktické části je výzkumné šetření, které bylo realizováno na třech středních školách běžného typu a na třech středních školách pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
This master thesis is focused on attitude of pedagogues to the pupils with specific learning disabilities. Specific learning disabilities including their kinds are defined in the theoretic part. The main chapters engage in evaluation and classification, tolerance and motivation of the pupils with specific learning disabilities. There is a research in the practical part. I was held at three common secondary schools and three secondary schools for pupils with special educational needs.