Návrhy kolektivních prověrek hudebnosti pro 1. stupeň ZŠ
Suggestions of Tests of Musicality on the Elementary Schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22538Identifikátory
SIS: 75816
Kolekce
- Kvalifikační práce [18052]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vachudová, Eva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
16. 9. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Dlouhodobým problémem naší hudební pedagogiky je nepropracovaná diagnostika hudebních schopností a dovedností žáků. Proto se v praxi problém diagnostiky řeší tvorbou empirických testů (každý učitel si vytváří testy podle svého uvážení a svých zkušeností). To však od učitele vyžaduje znalosti hudební psychologie, zejména problematiky hudebních schopností a dovedností i základní znalosti metodologie výzkumu. Cílem diplomové práce je pomoci učitelské praxi a vytvořit baterie kolektivních testů hudebnosti použitelné v jednotlivých ročnících základní školy. S tím souviselo zajištění adekvátních výzkumných prostředků, tj. vypracování přesného znění jednotlivých testů včetně instrukcí, ilustrativních příkladů a vlastních diagnostických úkolů řazených podle obtížnosti. Součástí práce jsou záznamové archy a CD s poslechovými skladbami.
Long - term problem ours musical pedagogy is unfinished diagnostics musical ability and skill pupils. Therefore practically problem diagnosticians smoothing - out production experiential tests (every teacher forms tests after his discretion and his experience). It however from teacher requires knowledge musical psychology, especially problems musical ability and skill and basic knowledge methodology research. Aim diploma work work is assist in teacher's practice and create battery collective tests musical appreciation applicable in single yearly primary school. With it interrelated reservation adequate experimental agents, i. e. elaboration accurate wording single tests inclusive instruction, exemplificative instances and personal diagnostic impositions ranged after burdensomeness. Part of work are memorandum sheets and CD with auscultatory compositions.