Děti s ADHD syndromem v předškolním věku
Pre-school aged children with ADHD syndrome
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22460Identifiers
Study Information System: 69757
Collections
- Kvalifikační práce [19148]
Author
Advisor
Referee
Kucharská, Anna
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
1. 6. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Diplomová práce pojednává o syndromu ADHD v populaci předškolních dětí. Teoretická část charakterizuje pojmy: definice syndromu ADHD, příčiny jeho vzniku, projevy, charakteristiku syndromu v jednotlivých vývojových etapách, diagnostiku, výskyt v populaci. Dále jsou v teoretické části vyjmenované hlavní zásady a metody používané při výchově a práci s těmito dětmi. Praktická část analyzuje za pomocí metod pedagogické diagnostiky - pozorování, rozhovoru s rodiči a pedagogickým personálem, z analýzy dětských prací a pedagogické dokumentace rozpoznání symptomů syndromu ADHD u předškolních dětí v MS Jince. Na základě screeningových technik a sumarizací výsledků z pedagogické diagnostiky je zde sestaven individuálně vzdělávací plán, který je plněn v praxi.
This diploma work revers to the ADHD - syndrom by the population of pre - schoul children. The theoretical part determines the conceptions: the definition of ADHD - syndrom, the cause of its rise, its manifestations, the characterization of this syndrom in the particular evolution periods, the diagnostic, its occurrence in the population. In the theoretical part htere are enumerated the main principles and methods they are used in the upbringing and by the work with this children. The practical part analyse by means of methods of pedagogical diagnostic - watching, conversation with parents and pedagogic start, the analysis of children s work, pedagogic documentation conserning to ADHD - syndrom symptoms by the pre - school children in kindergarten Jince. There is am individua educational project in this work, it s made on the basis of screening technique and result sumarisation of pedagogical diagnostic. This plane is ful - filled in praxis.