Zobrazit minimální záznam

The children with visual handicap and pre-school education
dc.contributor.advisorMrkosová, Eva
dc.creatorFibrová, Eva
dc.date.accessioned2017-04-19T15:52:50Z
dc.date.available2017-04-19T15:52:50Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22455
dc.description.abstractDěti se zrakovým postiženími/jsou stejné jako zdravé děti. V základních fyzických, psychických a citových potřebách se od nich neliší. Mají však navíc speciální potřeby, vyplývající z jejich postižení. Mnohé z nich mohou obstát v dospělosti stejně jako ostatní členové společnosti, pokud je jim poskytnuta komplexní tyflopedická péče, vhodný vzdělávací program a vytvořeno dobré podnětné a přátelské prostředí. Prostředí, které vnímáme všemi smysly. Analyzátory smyslů fungují v neoddělitelné vzájemnosti. Není-li možné, abychom vnímali opticky, využijeme hmat. Je rozvrstven po celém povrchu těla, neustále jsme s něčím v dotyku. Materiály nás přitahují, ale i odpuzují. Sluch tlumočí informace o prostředí. Oči můžeme zavřít, ale sluchem vnímáme stále. Také čich nám předává zprávy i z prostor, do kterých nevidíme, známá vůně v nás může vyvolat vzpomínkovou představu. Stejně tak doplňuje představu chuť. Klíčem k tomu, aby se dítě se zrakovým postižením přirozeně integrovalo do společnosti jsou správně prováděna smyslová cvičení. Jejich podstatou je využít zdravých smyslů ke kompenzaci či reedukaci chybějícího či poškozeného zraku.cs_CZ
dc.description.abstractThe children with visual handicap are the same as the healthy children. They have the same basic physical, psychical and feeling needs. Yet in addition, they have got special educational needs caused by their handicap. If they grow up in a good, stimulating and friendly surrounding, with suitable education program and global tyflopedic care, a lot of them can successfully join other adults in the society. We perceive our surrounding with all senses. The sense analyzers are working in inseparable mutuality. We can touch if vision is impossible. The sense of touch is spread all over our body, so we are feeling something continuously. We are attracted or repulsed by different materials. The sense of hearing is interpreting information about our surroundings. We can close our eyes, but hearing perceives all the time. Also the sense of smelling transfers messages from places wee cannot see. Well known smell can cause us to remember some images from our memory. Taste aids our imagination in the same way. Correctly performed sense exercises are the key issue in the integration of the children with visual handicap info the human society. The basic idea of the sense exercises is training the healthy senses to be able to compensate and reeducate missing or damaged vision.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePředškolní výchova dětí se zrakovým postiženímcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-06-01
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId73340
dc.title.translatedThe children with visual handicap and pre-school educationen_US
dc.contributor.refereeŠumníková, Pavlína
dc.identifier.aleph001200841
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDěti se zrakovým postiženími/jsou stejné jako zdravé děti. V základních fyzických, psychických a citových potřebách se od nich neliší. Mají však navíc speciální potřeby, vyplývající z jejich postižení. Mnohé z nich mohou obstát v dospělosti stejně jako ostatní členové společnosti, pokud je jim poskytnuta komplexní tyflopedická péče, vhodný vzdělávací program a vytvořeno dobré podnětné a přátelské prostředí. Prostředí, které vnímáme všemi smysly. Analyzátory smyslů fungují v neoddělitelné vzájemnosti. Není-li možné, abychom vnímali opticky, využijeme hmat. Je rozvrstven po celém povrchu těla, neustále jsme s něčím v dotyku. Materiály nás přitahují, ale i odpuzují. Sluch tlumočí informace o prostředí. Oči můžeme zavřít, ale sluchem vnímáme stále. Také čich nám předává zprávy i z prostor, do kterých nevidíme, známá vůně v nás může vyvolat vzpomínkovou představu. Stejně tak doplňuje představu chuť. Klíčem k tomu, aby se dítě se zrakovým postižením přirozeně integrovalo do společnosti jsou správně prováděna smyslová cvičení. Jejich podstatou je využít zdravých smyslů ke kompenzaci či reedukaci chybějícího či poškozeného zraku.cs_CZ
uk.abstract.enThe children with visual handicap are the same as the healthy children. They have the same basic physical, psychical and feeling needs. Yet in addition, they have got special educational needs caused by their handicap. If they grow up in a good, stimulating and friendly surrounding, with suitable education program and global tyflopedic care, a lot of them can successfully join other adults in the society. We perceive our surrounding with all senses. The sense analyzers are working in inseparable mutuality. We can touch if vision is impossible. The sense of touch is spread all over our body, so we are feeling something continuously. We are attracted or repulsed by different materials. The sense of hearing is interpreting information about our surroundings. We can close our eyes, but hearing perceives all the time. Also the sense of smelling transfers messages from places wee cannot see. Well known smell can cause us to remember some images from our memory. Taste aids our imagination in the same way. Correctly performed sense exercises are the key issue in the integration of the children with visual handicap info the human society. The basic idea of the sense exercises is training the healthy senses to be able to compensate and reeducate missing or damaged vision.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990012008410106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV