Levoruké dítě v mateřské škole
Left-handed child in nursery school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22200Identifikátory
SIS: 79710
Kolekce
- Kvalifikační práce [18637]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Linková, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
18. 1. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce je zaměřena na výchovné vedení levorukých dětí v mateřských školách a dostupnost informací o levorukosti pro učitelskou i rodičovskou veřejnost. V teoretické části jsou popsány metody diagnostiky laterality a pojmově je zde vymezena levorukost. Tato část se zabývá výchovným vedením levorukých dětí předškolního věku a nahlíží do průběhu vývoje postoje společnosti k levorukosti od minulosti po současnost. Důležitou částí je zmapování dostupnosti informací k danému tématu v knižních publikacích, odborných časopisech a internetových zdrojích. Praktická část je zaměřena na zkušenosti učitelek z mateřských škol a prvních ročníků základních škol s vedením leváků. V experimentu se dvěma stejně početnými skupinami pravorukých a levorukých dětí je porovnána úroveň dovedností potřebných pro stříhání.
The diploma paper is focusing on the education of lef-handed children in nursery schools and the availability of information about sinistrality for teaching professionals and parents. The theoretical part is describing the methods of laterality diagnostics as well as defining the terms sinistrality and left-handedness. It is also focusing on the educational leadership of sinistral pre-school children and how the society evolved over time in terms of its attitude towards left-handedness. A vital part of this thesis is the mapping of available information in expert publications, specialised magazines and internet resources. The practical part is researching the experience of nursery and primary school teachers with left-handed pupils. The experiment is based on two equally large groups of righ-handed and left-handed children and is comparing the level of abilites required for scissor cutting.