Nácvik technik aši-waza u dětí mladšího školního věku
Practicing ashiI-waza techniques for children
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22002Identifikátory
SIS: 81422
Kolekce
- Kvalifikační práce [8824]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Smolík, Petr
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Technické a úpolové sporty
Datum obhajoby
3. 5. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Název: Nácvik technik aši-waza u dětí mladšího školního věku Cíle: Hlavním cílem této práce je sestavit kompletní metodickou řadu nácviku technik aši-waza u dětí mladšího školního věku. Poskytnout informace spojené s problematikou tréninku dětí.Vytvořit zásobník cviků a cvičení pro sestavení tréninkových jednotek zaměřených na techniku aši-waza. Metody: Základem této práce jsou metody analýzy a syntézy, které jsou využité při tvorbě metodické řady nácviku technik aši-waza. Jednotlivé techniky jsou pro snazší edukací dětí rozděleny na fáze, které se po jejich zvládnutí spojí opět v celek. V závěru práce jsou použity metody testování pro porovnání změn pohybových schopností. Výsledky: Po opakovaném retestu bylo zjištěno, že nácvik technik aši-waza a tréninkové jednotky zaměřené na zvládnutí těchto technik mají pozitivní vliv na rozvoj vybraných pohybových schopností. Klíčová slova: mladší školní věk, judo, aši-waza, tréninková jednotka, pohybové schopnosti.
Title: Training of Asi-waza technics by younger school age children Objectives: The main target of this diploma thesis is to set a complete methodology procedures of training special technics aši-waza by younger schoul age children. Than to provide an information combined with children training problems. Another goal is to invent reservoir of exercises for setting up training units focused on aši-waza technics. Methods: Principles of this thesis are analysis and synthesis methods, that are used with formation of methodic technic activities aši-waza. Individual technics are divided in parts for easier understanding of children. Afterwards parts are combined in one unit again. In the end there are used testing methods for comparison of moving ability changes. Results: After repeating re-test have been stated that aši-waza technic training and training units which are focused on managing these technics have positive effect on developing some movement abilities. Keywords: pre-school age, judo, aši-waza, training unit, movement abilities