Strach a úzkost u dětí s koktavostí
Fear and axiety among children with stuttering
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21589Identifiers
Study Information System: 87467
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Durdilová, Lucie
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Czech Language Oriented at Education - Special Education Oriented at Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
1. 6. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Tato bakalářská práce je věnována problematice strachu a úzkosti u dětí předškolního a mladšího školního věku. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je členěna do pěti kapitol, které se zaměřují na fakta potřebná k pochopení daného tématu. Jedná se o pojmy, jako jsou emoce (strach, úzkost), vývojové věkové omezení, koktavost, dále konkrétněji problematika rodičů dítěte s koktavostí, dítě s koktavostí ve společnosti a prevence koktavosti. Praktická část obsahuje cíle, vyhodnocování a následně výsledky dotazování, které mělo poukázat na konkrétní oblasti, ve kterých děti a jejich rodiče prožívají strach, úzkost či stres. Klíčová slova: emoce, strach, úzkost, koktavost,
This graduation theses attends to (is dedicated to) questions of fear and anxiety among preschool and younger school-age children. The paper is devided to theoretical and practical part. The theoretical part is broken up to five chapters, which focus on the facts we need for understanding to this topic. There are concepts like emotions (fear, anxiety), developing age limitation, stutter, in more particular the question of parents of stammering child, that child in the society and prevention of stutter. The practical part includes goals, questuionare evaluation and its results which should present the particular areas of childernś and parentś fear and anxiety. Keywords: emotion, fear, anxiety, stuttering