Možnosti a meze zabezpečování zpětnovazebních procedur v podmínkách praktické složky přípravy učitelů chemie
Feedback procedures, its options and limits in practical training of future chemistry teachers
dizertační práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21500Identifikátory
SIS: 78293
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dvořáček, Jiří
Bílek, Martin
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Oddělení pro vědeckou činnost
Datum obhajoby
23. 10. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Současná doba se vyznačuje rychlým rozvojem techniky a jejím využíváním v různých oblastech vědy, výzkumu, výroby apod. Tato práce se zabývá možnostmi využívání videotechniky při zabezpečování zpětnovazebních procedur při pedagogické praxi studentů učitelství chemie. Pojmy reflexe a sebereflexe učitelových dovedností, diagnostika a autodiagnostika pedagogických činností, monitorování pedagogických dovedností apod., zastupují ve své podstatě procesy spojené a uplatňováním zpětnovazebních principů při pedagogické praxi v širším slova smyslu. Jedná se o procesy, které lze uvažovat jako podstatné ve smyslu zvyšování efektivity prakticky orientovaných složek učitelské přípravy. Významnou pozici v pohospitačních procedurách by měly mít i názory žáků. Klíčová slova: videotechnika, zpětnovazební procedury, reflexe, sebereflexe, diagnostika, autodiagnostika, monitorování pedagogických dovedností, hospitace, pedagogická praxe.
Present days mean rapid development of technologies and their use in various spheres of science, research, production etc. This paper shows possibilities of using video technology in teaching during the pedagogical training of future chemistry teachers, with appropriate feedback. Terms reflection and self-reflection of teacher's skills, diagnostics and autodiagnostics of pedagogical activities, monitoring of pedagogical skills etc. represent in fact processes connected with application of feedback principles during the pedagogical training. In practice-oriented parts of teaching preparation, these processes are considered to be substantial to increase the effectiveness. Students' opinions shall also have a significant place in post-inspection procedures. Key words: video technology, feedback processes, reflection, self-reflection, diagnostics, autodiagnostics, monitoring of professional skills, inspection of classes, work practice. 6