Kybernetická šikana
Cyberbullying
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21363Identifiers
Study Information System: 76748
Collections
- Kvalifikační práce [22841]
Author
Advisor
Referee
Vítečková, Michaela
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
21. 9. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Šikana nikdy nebyla jednodušší. Díky obrovskému rozmachu informačních a komunikačních technologií, může prakticky kdokoliv, v soukromí domovů, anonymitě počítačových učeben či internetových kaváren, obtěžovat kohokoliv. 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. I takto může vypadat kybernetická šikana. Co je kybernetická šikana a jaká jsou její specifika, jakých nejčastějších forem nabývá, kdo jsou agresoři, kdo oběti, jak velká část mladých lidí se s tímto jevem setkala nejen ve světě, ale i v České Republice. Jakým způsobem by na případy kybernetické šikany měla reagovat škola, rodiče a samy oběti a jaké jsou možnosti prevence. To jsou otázky, na které jsem se na následujících stránka snažila nalézt odpověď.
Bullying has never been easier. Thanks to boom in informations a comunications technologies, almost anybody, in privacy of their houses, in anonymity of PC classroom or internet caffés, can bullying almost whosever. 24 hours a day, 7 days a week. Also this can be a form of cyberbullying. What cyberbullying is, what are the specifics, what are the most common forms, who are aggressors, who are targets, how many young people has encounte with cyberbullying not only all around the world, but also in Czech Republic. How school staff, parents and targets have to react, when a problem with cyberbullying has appared. What are the possibilitis of prevention. I have tried to respond on following next pages to those questions.