Public Relations Beyond Borders: Communication Challenges in Public Relations in Vietnam
Public Relations přesahující hranice: Komunikační výzvy ve veřejných vztazích ve vietnamském kulturním prostoru
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/202962Identifikátory
SIS: 276243
Kolekce
- Kvalifikační práce [19617]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klásková, Markéta
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
8. 9. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
public relations, Vietnam, média, kultura, cenzura, media relationsKlíčová slova (anglicky)
public relations, Vietnam, media, culture, censorship, media relationsPublic relations vzniklo ve Spojených státech na počátku 20. století jako nástroj pro formování veřejného mínění ve státní správě a v podnikání. Obor dozrál na Západě, zejména v USA a Evropě, kde vznikly základní modely a akademické uznání (Hejlová, 2015). Jak se PR šířilo po celém světě, bylo nutné jeho principy přizpůsobit různým kulturním a politickým kontextům, zejména v Asii Ve Vietnamu je praxe public relations relativně mladá a čelí jedinečným výzvám daným politického systému jedné strany, přechodné ekonomiky a kulturně zakořeněného důrazu na mezilidské vztahy. Na rozdíl od západního prostředí, kde jsou klíčovými zásadami transparentnost a otevřenost, vietnamské PR často zahrnuje orientaci ve sociálních vztazích a neformálních vazbách, které hrají hlavní roli v komunikaci a řízení reputace. Tato práce zkoumá PR ve Vietnamu z politického, sociálního a kulturního hlediska a definuje jeho význam v místním kontextu a faktory, které jej ovlivňují. Výzkum čerpá z deseti polostrukturovaných rozhovorů s vietnamskými odborníky na PR z různých odvětví a region. Pomocí tematické analýzy bylo identifikováno pět klíčových témat: vztahy s médii a kontrola informací, osobní sítě (quan hệ), strategická omezení v praxi PR, profesní a vzdělávací mezery a měnící se povaha krizové komunikace. Výzkum ukázal, že...
Originating in the United States in the early 20th century, public relations developed as a tool to shape public opinion in government and business. The field matured in the West, particularly the U.S. and Europe, where foundational models and academic recognition emerged (Hejlová, 2015). As PR spread globally, its principles required adaptation to fit different cultural and political contexts, particularly in Asia In Vietnam, PR is relatively young and faces distinct challenges shaped by a one-party political system, a transitional economy, and a cultural emphasis on interpersonal relationships. Unlike in Western contexts, where transparency and openness are central, Vietnamese PR relies heavily on navigating social networks and informal connections, which dominate communication and reputation management. This thesis examines PR in Vietnam through political, social, and cultural lenses, defining its meaning within the local context and the factors influencing it. The research draws on ten semi-structured interviews with Vietnamese PR practitioners from diverse sectors and regions. Using thematic analysis, five key themes were identified: media relations and information control, personal networks (quan hệ), strategic limitations in PR practice, professional and educational gaps, and the evolving...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Trendy a vnímání efektivity nástrojů media ralations v oboru PR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOČalounová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 12. 9. 2023This bachelor's thesis focuses on media relations, which are part of the field of PR. It aims to describe the current situation in the Czech PR and to find out whether traditional media relations tools are still effective ... -
Efektivita Public Relations v českých prezidentských volbách 2013
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŠťastná, Alžběta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2015)Datum obhajoby: 24. 6. 2015Diplomová práce Efektivita public relations v českých prezidentských volbách 2013 se zabývá analýzou efektivity public relations nástrojů, které mají klíčový vliv při budování pozitivní image kandidátů v politických volbách, ... -
Vztahy Francie a SRN k Turecku na pozadí migrační krize od června 2015 do června 2016
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHromádko, Jan (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Datum obhajoby: 11. 6. 2018
