Porovnání botanické zahrady Praha a botanické zahrady Lublaň
Comparison of Prague Botanical Garden and Ljubljana Botanical Garden
diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/202342Identifikátory
SIS: 265731
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pavlasová, Lenka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra biologie a environmentálních studií
Datum obhajoby
4. 9. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
botanika, dotazník, edukační programy, fauna zahrad, historie zahrad, pedagogika, porovnáníKlíčová slova (anglicky)
botany, educational programs, garden fauna, garden history, pedagogy, comparison, questionnaireDiplomová práce se zaměřuje na porovnání dvou významných botanických zahrad - Botanické zahrady Troje v Praze a Botanické zahrady v Lublani. Nejdříve je v práci vysvětleno, co jsou to botanické zahrady obecně. Následně analyzována jejich botanická a přírodovědná struktura, historie, správa a dostupné vzdělávací možnosti v zahradách. Praktická část diplomové práce je založena na dotazníku, zaslaného vedoucí vzdělávacího oddělení v botanické zahradě Praha a řediteli botanické zahrady v Lublani, pro získání dostatečných informací o nabízených edukačních programech v zahradách. Cílem diplomové práce je porovnat nabídky edukačních programů v botanických zahradách Lublaň a Praha pro děti na základní škole. Dílčí cíle práce jsou: zjištění jaké programy zahrady nabízí, porovnání zahrad podle technického zpracování edukačních programů, tematického zpracování edukačních programů, podle návaznosti témat edukačních programů a podle jejich dostupnosti. Hlavním zjištěním práce je, že Botanická zahrada Praha nabízí méně tematicky propojených, ale prakticky orientovaných programů s důrazem na laboratorní práci a interaktivní expozice. Naproti tomu Botanická zahrada Lublaň poskytuje širokou škálu strukturovaných programů, které na sebe navazují a přímo vycházejí ze školního kurikula. Výsledky práce mohou pedagogům...
The thesis focuses on the comparison of two important botanical gardens - the Botanical Garden of Troja in Prague and the Botanical Garden in Ljubljana. First, the thesis explains what botanical gardens are in general. Subsequently, their botanical and natural history structure, history, management and available educational opportunities in the gardens are analysed. The practical part of the thesis is based on a questionnaire, sent to the head of the education department at the Botanical Garden Prague and the director of the Botanical Garden in Ljubljana, to obtain sufficient information about the educational programmes offered in the gardens. The aim of the thesis is to compare the educational programmes offered in the Ljubljana and Prague Botanical Gardens for primary school children. The sub-objectives of the thesis are: to find out what programmes the gardens offer, to compare the gardens according to the technical elaboration of educational programmes, according to the thematic elaboration of educational programmes, according to the continuity of topics of educational programmes and according to their availability. The main finding of the thesis is that the Prague Botanical Garden offers fewer thematically linked but practically oriented programmes with an emphasis on laboratory work and...
