Propagace nelegálního online hazardu na sociálních sítích
Promotion of illegal online gambling on social networks
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/201327Identifikátory
SIS: 252392
Kolekce
- Kvalifikační práce [14514]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Čellárová, Katarína
Fakulta / součást
Právnická fakulta
Obor
Právo a právní věda
Katedra / ústav / klinika
Katedra ekonomie a empirických právních studií
Datum obhajoby
26. 6. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Právnická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
reklama na sociálních sítích, nelegální online hazardní hry, empirická studieKlíčová slova (anglicky)
social networks advertising, illegal online gambling, empirical studyPropagace nelegálního online hazardu na sociálních sítích Abstrakt Diplomová práce se zaměřuje na problematiku propagace nepovolených online hazardních her prostřednictvím placené reklamy na sociálních sítích mezi jejich českými uživateli. Východiskem je rostoucí význam online prostředí v rámci hazardního průmyslu v České republice, kde již více než polovina celkových příjmů pochází z online kanálů. Tento trend klade důraz na potřebu účinné regulace, přičemž jednou z klíčových výzev zůstává boj proti nelegálnímu hazardu. Práce vychází z poznatku, že provozovatelé nepovolených hazardních her se mohou za účelem získání nových hráčů uchylovat k placené reklamě na sociálních sítích, které představují velmi atraktivní prostředí pro inzerci i díky své široké uživatelské základně. Empirická část práce využívá nově dostupný nástroj veřejné kontroly - Knihovnu reklam společnosti Meta, zavedenou na základě evropského nařízení o digitálních službách (DSA). Pomocí předem stanoveného souboru klíčových slov byly vyhledány a analyzovány reklamy související s online hazardními hrami. Výsledky ukazují, že reklamy propagující nepovolené hazardní hry se na sociálních sítích Facebook a Instagram skutečně vyskytují a to v míře, která byla vyhodnocena jako nezanedbatelná. Zasahují především muže od 25 do 45 let, u kterých je v...
Promotion of illegal online gambling on social networks Abstract This thesis focuses on the issue of promoting illegal online gambling through paid advertising on social networks among its Czech users. The starting point is the growing importance of the online environment within the gambling industry in the Czech Republic, where more than half of total revenues already come from online channels. This trend highlights the need for effective regulation, with the fight against illegal gambling remaining one of the key challenges. The thesis is based on the finding that operators of illegal gambling may resort to paid advertising on social networks to attract new players. These platforms represent a highly attractive advertising environment due to their broad user base. The empirical part of the thesis uses a newly available tool for public oversight - Meta Ad Library, introduced under the European Digital Services Act (DSA). Using a predefined set of keywords, ads related to online gambling were identified and analyzed. The results show that advertisements promoting unauthorized gambling games do indeed appear on Facebook and Instagram, and to a degree that was assessed as non-negligible. Ads primarily reach men from age 25 to 45, a demographic in which both the prevalence of gambling and the rate of problem...