Pes jako pomocník pro rozvoj komunikačních dovedností u uživatelů nízkoprahového zařízení pro děti a mládež
A dog as a helper for the development of communication skills of users in a low-threshold facility for children and youth
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/199943Identifikátory
SIS: 277210
Kolekce
- Kvalifikační práce [1587]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Matochová, Alžběta
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Sociální a pastorační práce
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální práce
Datum obhajoby
12. 6. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
komunikační dovednosti, děti a mládež, canisterapie, nízkoprahová zařízení pro děti a mládež, vývojová psychologie, mobilní technologie, sociální sítěKlíčová slova (anglicky)
communication skills, children and youth, dog-assisted therapy, low threshold facilities for children and youth, developmental psychology, mobile technologies, social networksTématem bakalářské práce s názvem Pes jako pomocník pro rozvoj komunikačních dovedností u uživatelů nízkoprahového zařízení pro děti a mládež je využití speciálně vycvičeného psa v sociální službě. Bakalářská práce obsahuje dvě části. Teoretická část práce je rozdělena do tří kapitol. Ty se zaměřují na definice základních pojmů spojených s canisterapií, na vybrané aspekty komunikačních dovedností a na přiblížení sociální služby nízkoprahového zařízení pro děti a mládež. Tato část se soustředí na analýzu odborné literatury a dostupných poznatků, které se k danému tématu váží, a pokouší se odpovědět na otázku, jakým způsobem může pes při canisterapii zaměřené na komunikační dovednosti přispět k rozvoji těchto dovedností u lidí obecně. Výzkumná část chce následně odpovědět na otázku: Jaký vliv má dlouhodobá canisterapie na komunikační dovednosti uživatelů nízkoprahového zařízení pro děti a mládež. Tento výzkum je kvalitativní akční studií, která kombinuje metody polostrukturovaných rozhovorů a zúčastněného pozorování. Klíčová slova: komunikační dovednosti, děti a mládež, canisterapie, nízkoprahová zařízení pro děti a mládež, vývojová psychologie, mobilní technologie, sociální sítě
The subject of a bachelor thesis entitled Dog as an assistant for developing communication skills in users of a low-threshold facility for children and young people is the use of a specially trained dog in social services. The Bachelor thesis contains two parts. The theoretical part of the work is divided into three chapters. These focus on definitions of basic concepts associated with canistherapy, on selected aspects of communication skills, and on bringing social services closer to a low-threshold facility for children and young people. This section focuses on the analysis of the professional literature and available knowledge relevant to the topic and attempts to answer the question of how a dog can contribute to the development of these skills in humans in general during communication skills canistherapy. The research section then wants to answer the question: What effect long-term canistherapy has on the communication skills of users of a low-threshold device for children and young people. This research is a qualitative action study that combines semi-structured interview methods and participating observations. Klíčová slova anglicky: communication skills, children and youth, dog-assisted therapy, low threshold facilities for children and youth, developmental psychology, mobile technologies, social...