Portfolio profesního rozvoje Dominika Nováka
Portfolio of professional development - Dominik Novák
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/198424Identifikátory
SIS: 272771
Kolekce
- Kvalifikační práce [19964]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Thorovská, Alena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
21. 5. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
moderní výukové metody, simulace, technologieKlíčová slova (anglicky)
Modern teaching methods, simulation, technologyPortfolio profesního rozvoje Dominika Nováka pYedstavuje systematicky uspoYádaný soubor povinných ástí dokumentujících profesní rozvoj autora. Významnou ástí práce je esej na téma výuka elektrotechniky pomocí simula ních programo. Cílem práce je analýza efektivity a pYínos rozných moderních výukových metod. Práce se opírá o teoretické poznatky pedagogiky a didaktiky, které jsou kombinovány s praktickým cvi ením a osobní zkuaeností autora ze akolní praxe. Sou ástí práce je také rozbor knihy Líný u itel, ve které se píae o efektivit rozných moderních výukových metod Celá práce je postavena na propojení pedagogického posobení, osobní reflexe a hledání cest, jak výuku udlat efektivnjaí, srozumitelnjaí a pYedevaím smysluplnou pro dneaní generaci áko. Portfolio zároveI ukazuje vývoj autora jako u itele 3 od prvních zkuaeností a po vdomé rozhodování o tom, jaké metody a pYístupy ve výuce volit. Klí ová slova moderní výukové metody, simulace, technologie
The Professional Development Portfolio of Dominik Novák presents a systematically organized collection of essential components documenting the author9s professional growth. A significant part of the thesis is an essay on the topic of teaching electrical engineering using simulation software. The aim of the work is to analyze the effectiveness and benefits of various modern teaching methods. The thesis is based on theoretical knowledge from pedagogy and didactics, which are combined with practical exercises and the author9s personal experience from school practice. The work also includes an analysis of the book The Lazy Teacher, which discusses the effectiveness of various modern teaching approaches. The entire portfolio is built on the integration of pedagogical activity, personal reflection, and the search for ways to make teaching more effective, comprehensible, and above all meaningful for today9s generation of students. At the same time, the portfolio illustrates the author9s development as a teacher 3 from initial experiences to conscious decision-making about which methods and approaches to choose in teaching. Keywords Modern teaching methods, simulation, technology