Kongruence individuálních a organizačních hodnot
Congruence of the Personal and Organizational Values
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/1956Identifikátory
SIS: 175083
Katalog UK: 990021255570106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [7322]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Marková, Monika
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Řízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích
Katedra / ústav / klinika
Katedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacích
Datum obhajoby
2. 2. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Organizační kultura, hodnoty, kongruence hodnot, řízení kvality, kultura kvality, hospicová péče, akční výzkumNÁZEV Kongruence individuálních a organizačních hodnot AUTOR Jiří Krejčí ABSTRAKT Cílem výzkumu bylo za pomoci výzkumných metod a jednotlivých fází akčního výzkumu podpořit reflexi hodnot jednotlivců a hodnot zvolené organizace a komunikaci o nich, a to vše využít jako intervence do procesu zvyšování kvality poskytované péče. Teoretická část popisuje historický vývoj různých pohledů na organizaci a její řízení, téma organizační kultury, její struktury a skladby, a následnému zaměření na organizační hodnoty. Empirická část je zaměřena na zvyšování kongruence individuálních a organizačních hodnot v organizaci prostřednictvím několika fází akčního výzkumu, který v této části práce přibližujeme, a to od okamžiku plánování diagnostiky přes zjišťování vstupního stavu, plánu a implementaci akce až k jejímu finálnímu vyhodnocení. V závěru popisujeme poznání vzešlé z této studie, které by mohlo být inspirativní pro jiné organizace. KLÍČOVÁ SLOVA Organizační kultura, hodnoty, kongruence hodnot, řízení kvality, kultura kvality, hospicová péče, akční výzkum
TITLE Congruence of the Personal and Organizational Values AUTHOR Jiří Krejčí ABSTRACT The aim of the research was with the assistance of research methods and different phases of action research to support reflection of values of individuals and the values of the selected organization and use it as an intervention in the process of improving the quality of care. The theoretical part describes the historical development of different perspectives on the organization and its management, the topic of organizational culture, its structure and composition and subsequent focus on organizational values. Empirical part is focused on increasing congruence of individual and organizational values in the organization through several stages of action research, which in this part of the paper, from the moment of diagnosis through planning surveys input status, plan and implement actions to its final evaluation. In conclusion, we describe the knowledge arising from our study that could be an inspiration for other organizations.
