Využití nástrojů Age managementu jako prostředku ke zlepšení mezigenerační spolupráce na pracovišti v prostředí mateřské školy
The use of Age management tools as a means to improve intergenerational cooperation in the workplace in a kindergarten environment
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/193031/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193031Identifikátory
SIS: 261537
Kolekce
- Kvalifikační práce [19273]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Urbanová, Eva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Andragogika a management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání
Datum obhajoby
2. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Age management, mateřská škola, předškolní pedagog, učitelka mateřské školy, mezigenerační spolupráce, pracovní schopnost, pracovní teamKlíčová slova (anglicky)
Age management, kindergarten, preschool teacher, intergenerational cooperation, work ability, work teamTato diplomová práce se zaměřuje na problematiku mezigenerační spolupráce mezi pedagogickými pracovníky v kontextu jejich věku a pracovních možností, tedy na koncept Age managementu v provozech mateřských škol. Hlavním cílem práce je popsat, jak vhodně zvolená strategie Age managementu může přispět ke zvýšení úrovně kolegiality, odpovědnosti a mezigenerační spolupráce na pracovišti. Výzkum je realizován prostřednictvím kvalitativního přístupu, který se soustředí na vybrané pražské mateřské školy. Autorka se pokouší objasnit, jak mezigenerační spolupráce ovlivňuje odborné znalosti, dovednosti a kompetence učitelek v mateřských školách a zda je možné dlouhodobě udržet dobrou pracovní schopnost zaměstnanců pomocí vhodných strategií Age managementu. Výzkum by měl přispět k lepšímu porozumění této problematice a navrhnout praktická opatření pro podporu mezigeneračního dialogu a spolupráce v pedagogických týmech mateřských škol. Age management představuje významný prvek v řízení lidských zdrojů, který zohledňuje specifické potřeby zaměstnanců různých věkových kategorií. V mateřských školách, kde spolupracují učitelky různých generací, je důležité vytvářet prostředí, které podporuje vzájemnou výměnu zkušeností a znalostí mezi mladšími a staršími pracovníky. Práce se zabývá nejen teoretickými aspekty Age...
This thesis focuses on the issue of intergenerational cooperation among educational staff in the context of their age and working capabilities, specifically on the concept of Age Management in the operations of preschools. The main aim of the thesis is to describe how a well-chosen Age Management strategy can contribute to enhancing the levels of collegiality, responsibility, and intergenerational cooperation in the workplace. The research is conducted through a qualitative approach, focusing on selected preschools in Prague. The author attempts to clarify how intergenerational cooperation affects the professional knowledge, skills, and competencies of preschool teachers and whether it is possible to maintain good working ability among employees over the long term through appropriate Age Management strategies. The research aims to contribute to a better understanding of this issue and to propose practical measures to support intergenerational dialogue and cooperation in preschool teaching teams. Age Management represents a significant element in human resource management, taking into account the specific needs of employees of different age groups. In preschools, where teachers from various generations work together, it is essential to create an environment that supports the mutual exchange of...