Návrh marketingové strategie Prague Coffee Festivalu
A marketing strategy proposal for the Prague Coffee Festival brand
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191618Identifiers
Study Information System: 263777
Collections
- Kvalifikační práce [18159]
Author
Advisor
Referee
Koblovský, Petr
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Communication Studies:Marketing Communication and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
20. 6. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Marketingová strategie, kávový festival, káva, obsahový marketing, online marketing, sociální sítěKeywords (English)
Marketing strategy, coffee festival, coffee, content marketing, online marketing, social mediaPráce se zaměřuje na marketingovou strategii největšího kávového festivalu v České republice, Prague Coffee Festivalu. Teoretická část práce poskytuje komplexní přehled o klíčových marketingových konceptech, včetně pojmů mise a vize, online marketingu a analýzách SWOT a PESTLE. Tento teoretický rámec slouží jako základ pro pochopení dynamiky marketingové strategie. V praktické části probíhá kvalitativní výzkum, který je tvořen dvěma hloubkovými rozhovory se zakladatelem festivalu a ředitelkou posledního ročníku. Cílem je hlubší pochopení klíčových principů této akce, jejích specifik, marketingových aktivit a nových příležitostí. Dále je vyhodnoceno dotazníkové šetření mezi potenciálními návštěvníky, lidmi, kteří již určitý vztah ke kávě mají. Na základě zjištění z výzkumů a vlastní analýzy současného stavu sociálních sítích jsou zpracovány analýzy SWOT a PESTLE. Následně je vypracován samotný návrh nové marketingové strategie, který si dává za cíle zvýšení celkového povědomí o značce, rozšíření dosahu festivalu mezi mladší demografické skupiny či posílení vzdělávacího a inspirativního aspektu festivalu. Jsou navrženy konkrétní aktivity, které k těmto cílům festival nasměřují včetně zapojení e-mail marketingu, influencer marketingu a nových forem obsahu.
The bachelor thesis focuses on the marketing strategy of the largest coffee festival in the Czech Republic, the Prague Coffee Festival. The theoretical part of the thesis provides a comprehensive overview of key marketing concepts, including the concepts of mission and vision, online marketing, and SWOT and PESTLE analyses. This theoretical framework serves as a basis for understanding the dynamics of marketing strategy. In the practical part, qualitative research is conducted, consisting of two in-depth interviews with the founder of the festival and the director of the last edition. The aim is to gain a deeper understanding of the key principles of the event, its specificities, marketing activities and new opportunities. Furthermore, a questionnaire survey among potential visitors, people who already have a certain relationship with coffee, is evaluated. SWOT and PESTLE analyses are developed based on the findings of the research and the analysis of the current state of social media. Subsequently, the actual proposal for a new marketing strategy is developed, with the goals of increasing overall brand awareness, expanding the reach of the festival among younger demographic groups, and strengthening the educational and inspirational aspect of the festival. Specific activities are proposed to guide...
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Nové marketingové metody v knihovnách
Defence status: DEFENDEDSteklá, Zuzana (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Date of defense: 16. 9. 2013V posledních několika letech se marketing zařadil mezi klíčové procesy v knihovnách, slouží jako účinný nástroj konkurenčního boje, prostředek k definování identity knihovny a nový způsob komunikace s uživateli. Knihovny ... -
Olfaktorický marketing - využití přirozených a uměle šířených aromat v maloobchodních prodejnách přírodní kosmetiky
Defence status: DEFENDEDPlachá, Linda (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Date of defense: 13. 6. 2018The bachelor thesis "Olfactory marketing - The usage of natural and artificially propagated aroma in retail stores of natural cosmetic products" deals with the usage of olfactory marketing in the field of business and its ... -
Ambush marketing na příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji 2015
Defence status: NOT DEFENDEDLakomá, Milena (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Date of defense: 25. 9. 2018Tato bakalářská práce se věnuje problematice ambush marketingu - nebo také parazitujícího marketingu - na konkrétním příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji, které se konalo v roce 2015 v Praze a v Ostravě. Ve práci je ...