Love in the Heart of Prague: Exploring Perceptions of Romantic Love among Prague's Youth
Láska v srdci Prahy: zkoumání vnímání romantické lásky mezi pražskou mládeží
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191595Identifikátory
SIS: 259621
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Němcová, Lucie
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Social Sciences
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
20. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
čistá láska, reklamní kampaně, komercializace a komodifikaceKlíčová slova (anglicky)
pure love, advertising campaigns, commercialisation and commodificationRomantická láska v reklamě často představuje konzumeristický obraz, který nemusí být v souladu s prožívanou zkušeností. Cílem této práce je odpovědět na otázku, jak zobrazení lásky mezi účastníky výzkumu odpovídá Sternbergově teorii milostného trojúhelníku ve smyslu intimity, vášně a závazku a jak se liší mezi místními Čechy a cizinci žijícími v Česku. K získání dat, která jsou dále analyzována prostřednictvím tematické analýzy, je v ohniskových skupinách použita metoda elicitace fotografií pomocí reklam. Zohledňuje také témata genderových stereotypů, diverzity a komercializace. Zjištění ukazují, že účastníci uváděli tři výše zmíněné pilíře lásky, přičemž nejdůležitější byl závazek a nejméně vášeň. Dále bylo zřejmé, že genderové stereotypy přispívají k tomu, jak účastníci vnímají genderové role v rámci romantického vztahu.