Způsoby hodnocení rodiči a jejich vliv na vnímanou osobní účinnost předškolního dítěte
The forms of parents appraisal and their influence on self-efficacy of preschool child
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/19045Identifikátory
SIS: 68080
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mertin, Václav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
27. 1. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Teoretická část diplomové práce se nejprve zabývá teoretickými základy vnímané osobní účinnosti. Následující část pojednává o vývojových charakteristikách předškolního období se zaměřením na souvislost s hodnocením rodičů. Poslední část je zaměřena na hodnocení z hlediska celkového přístupu k dítěti, z hlediska odměn a trestů a z hlediska hodnocení jako formujícího činitele při utváření základů vnímané osobní účinnosti. Empirická část představuje výzkum způsobů hodnocení matek vůči úspěchům a neúspěchům dětí při plnění specifického úkolu. Kvantitativní analýza zjišťuje výskyt způsobů hodnocení a jejich vliv na vnímanou osobní účinnost dítěte. Kvalitativní část se zaměřovala především na nehodnotící reakce matek vůči dítěti při plnění specifického úkolu.
The theoretical part of the thesis deals at first with the theoretical principles of self-efficacy. The subsequent part treats of the developmental characteristics of preschool stage with a view to connection with the parents appraisal. The final part aims at appraisal, in term of general approach to the child, in term of rewards and punishments and in term of the appraisal as a formalizing agent in the formation of the basics of self-efficacy. The empirical part presents a research on forms of mothers appraisal on children accomplishments and failures while performing a specific task. The quantitative analysis traces appearance of forms of appraisal and their influence on child selfefficacy. The qualitative part is focusing especially on mothers non-appraising reactions on children while performing a specific task.