Potřeby rodin s hyperaktivním dítětem mladšího školního věku
Needs of families with hyperactive child of younger school age
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/18595Identifiers
Study Information System: 61220
Collections
- Kvalifikační práce [22841]
Author
Advisor
Referee
Pemová, Terezie
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Social Work
Department
Department of Social Work
Date of defense
9. 9. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Bakalářská práce "Potřeby rodin s hyperaktivním dítětem mladšího školního věku" pojednává o problematice rodin, které vychovávají hyperaktivní dítě, především v mladším školním věku. Mimo základního vymezení pojmů souvisejících s diagnózou ADHD se zabývá problémy a nároky, které jsou na rodinu kladeny při péči o dítě s touto diagnózou. Praktická část je zaměřena na zmapování situace rodin s hyperaktivním dítětem, a to především na diagnostiku hyperaktivních dětí, na využívání a poskytování služeb či programů těmto rodinám.
The attention deficit hyperactivity disorder is not unique phenomenon at children at the present time. Inattentiveness, hyperactivity, impetousity are main symtoms of this disorder, which affect life of child significantly and its integration in the society. Families of these children are in difficulties, which makes a series of problems, such as difficulties with learning, social contact and sleeping. Parents of hyperactive children have to face up to these things and also find their effective solution, that brings higher claim to whole family. Aim of my work is describe broad issue of families with hyperactive children, so explain their difficult situation, emotions and needs, which arise from care of child with this disorder. In practical part I interested in position of hyperactive children and their families in the fields of diagnostics, education, foreknowledge, programmes and services, which are offered for these families.